Клієнт
Служба таксі, що працює в різних містах України
Наша задача
Виведення у топ 10 запитів за пріоритетними напрямами і утримання їх у топі
Пріоритетні напрямки (з прив’язкою до міст присутності служби):
- Таксі/замовлення таксі;
- Онлайн-замовлення таксі;
- Водії в таксі.
Вихідні дані:
Регіон: 31 місто України, в яких працює служба таксі.
Мова: російська.
Платформа: WordPress.
Сезонність: відсутня виражена сезонність.
Початок робіт: листопад 2016.
Процес роботи
Аналіз ніші та конкурентів
У даній тематиці майже весь топ зайнято службами таксі, але кілька позицій в топ 10 займають сайти-каталоги служб таксі: catalog.taxiservice.com.ua, taxi.poputka.ua та інші.
Що ж до груп «Водії в таксі» (запити «Робота в таксі Київ», «Водій таксі Київ» та інші), сторінки сайту конкурують із work.ua, rabota.ua та подібними сайтами. Як правило, такі сайти займають високі позиції в топі, що досить складно обійти з огляду на їх більш цільовий характер.
Аби зрозуміти, з якими сайтами треба буде конкурувати, наші фахівці провели аналіз конкурентів й склали стратегію просування.
Наперед відзначимо, що стратегію було обрана правильно.
Нижче — порівняльні дані з аналізу конкурентів на квітень 2021.
Порівняльний аналіз за Serpstat:
Домен |
Видимість | Google.UA трафік |
Кількість ключових фраз у топ 100 |
Сайт клієнта | 49,61 | 94741 | 193338 |
Конкурент 1 | 22,72 | 42364 | 39730 |
Конкурент 2 | 26,06 | 46251 | 167511 |
Конкурент 3 | 12,47 | 21611 | 65931 |
Конкурент 4 | 8,08 | 11745 | 61169 |
Конкурент 5 | 13,32 | 45762 | 158709 |
Конкурент 6 | 6,56 | 12329 | 66145 |
Конкурент 7 | 13,84 | 26919 | 65132 |
Конкурент 8 | 3,71 | 5482 | 15829 |
Конкурент 9 | 1,73 | 3554 | 24409 |
Конкурент 10 | 3,42 | 6487 | 15007 |
Конкурент 11 | 2,63 | 6351 | 37449 |
Конкурент 12 | 26,14 | 45347 | 18844 |
Конкурент 13 | 5,55 | 15985 | 60725 |
сайт-каталог 1 | 56,93 | 124071 | 125491 |
сайт-каталог 2 | 42,89 | 124959 | 447823 |
сайт-каталог 3 | 31,63 | 69941 | 83141 |
Сайт клієнта можна назвати лідером серед проаналізованих конкурентів: у нього максимальна видимість, кількість трафіку та ключових фраз, що ранжуються у топ 100 google.com.ua.
Трійка сайтів-каталогів не є прямими конкурентами сайту клієнта, оскільки це — каталоги служб таксі у різних містах України.
Аналіз конкурентів за зворотними посиланнями Ahrefs:
Домен | Ahrefs DR | Кількість доменів із посиланнями | Трафік |
Сайт клієнта | 29 | 315 | 85500 |
Конкурент 1 | 14 | 43 | 16200 |
Конкурент 3 | 27 | 200 | 22600 |
Конкурент 3 | 57 | 1335 | 4600 |
Конкурент 4 | 22 | 175 | 2700 |
Конкурент 5 | 54 | 835 | 58100 |
Конкурент 6 | 36 | 493 | 1500 |
Конкурент 7 | 13 | 105 | 12300 |
Конкурент 8 | 34 | 117 | 1000 |
Конкурент 9 | 4.1 | 75 | 1300 |
Конкурент 10 | 12 | 126 | 2300 |
Конкурент 11 | 8 | 63 | 2200 |
Конкурент 12 | 22 | 144 | 21100 |
Конкурент 13 | 29 | 185 | 6500 |
сайт-каталог 1 | 29 | 120 | 20638 |
сайт-каталог 2 | 27 | 473 | 21449 |
сайт-каталог 3 | 8 | 138 | 20883 |
Сайт клієнта має максимальні показники трафіку при середніх показниках рейтингу домену Ahrefs DR і середній кількості донорів, що на нього посилаються.
Збір семантичного ядра
На початку робіт наші оптимізатори зібрали семантичне ядро для трьох пріоритетних сторінок у 14 пріоритетних містах (42 групи).
Періодично, під час виходу служби таксі в нове місто, ми розширювали СЯ для сторінок міст. Загалом, за 2020 рік ми додали на сайт близько 10 нових міст, а у 2021 розширення географії присутності не відбувалося.
Контент
Для кожного міста, у якому працює служба, а також при додаванні нових міст на сайт, наші копірайтери писали російською і українською мовами тексти з корисною інформацією для сторінок:
- Таксі <місто>.
- Замовлення таксі онлайн <місто>.
- Про службу таксі <місто>.
- Тарифи таксі <місто>.
- Робота в службі таксі <місто>.
Внутрішня оптимізація сайту
Наші оптимізатори провели повний технічний аудит сайту, після якого були виконали завдання:
- налаштували прямий 301 редирект зі сторінок з http://www на сторінки https://;
- налаштували 301 серверний редирект зі сторінки https://site.ua/0/ на https://site.ua/;
- налаштували 301 редирект з URL у верхньому регістрі на URL у нижньому регістрі. Наприклад, зі сторінки https://site.ua/kyiv/ZAakazat-taksi-onlayn/ на сторінку https://site.ua/kyiv/zakazat-taksi-onlayn/;
- оскільки деякі скрипти, стилі файлів і зображення блокувалися в robots.txt, ми оптимізували цей файл;
- створили карту sitemap.xml в кореневому каталозі сайту, після чого додали до Google Search Console;
- оптимізували мета-теги title та description, заголовки для пріоритетних сторінок;
- збільшили швидкість завантаження сайту (згідно Google Page Speed, до 80-95 балів);
- програмісти встановили плагін Autoptimize, було відкладено завантаження Faceebok, відключена «Яндекс.Метрика».
За запитом клієнта наші програмісти додавали нові міста до адмінки. Проблема полягала в тому, що в WordPress реалізовано складний механізм додавання міст, за якого для кожного міста необхідно начебто створювати новий сайт, копіювати бази даних і проводити інші подібні роботи. Без втручання програміста — не обійтися.
При додаванні нових міст на сайті, наші фахівці оптимізували й мета-теги Title та Description, а також заголовки для нових сторінок. Крім того, ми постійно переглядали і покращували мета-теги, додаючи емодзі та спеціальні символи до Title і Description задля підвищення CTR у видачі Google.
Також клієнт звернувся до нас через злам сайту: зловмисники налаштовували редіректи з усіх сторінок на рекламні або шкідливі сайти. Ми провели перелік робіт, у межах яких змінили доступи до адмінки, FTP, бази даних, а також змінили префікси в базі даних, встановили і налаштували плагіни з метою підвищення рівня безпеки.
На жаль, багато завдань лишилися нереалізованими, позаяк їх не вдалося узгодити з клієнтом через його зайнятість.
Зовнішня оптимізація
На початку наших робіт проєкт розташовувався у доменній зоні com.ua, але на прохання клієнта і під нашим контролем було виконано переїзд до зони .ua з посторінковим налаштуванням 301 редиректів.
Також при прийомі проєкту в роботу, на сайті клієнта була наявна невелика маса посилань. Ми проаналізували її та конкурентів, після чого склали кількість стратегію, що складається з:
- розміщення крауд-посилань на форумах і темах форумів, пов’язаних з послугами таксі;
- розміщення сабміту на трастових майданчиках;
- закупівлі посилань з тематичних статей;
- розміщення нестандартних посилань (посилань з майданчиків, де потрібно спочатку виконати різні дії, аби мати можливість розмістити посилання);
- розміщення посилань в архівних тематичних статтях, що мають органічний трафік.
Графік з Ahrefs з позитивною динамікою отримання посилань:
P.S. З нашого досвіду, Ahrefs, як і будь-який інший сервіс, не показує реальну кількість зовнішніх посилань. Наприклад, на даному сайті у Google Search Console було знайдено ще приблизно стільки ж унікальних донорів.
Крім завдань зі збільшення маси посилань, оптимізатори періодично проводили перегляд донорів, що посилаються (Ahrefs + GSC), і відхиляли неякісні та спамні майданчики за допомогою інструменту Google Disavow.
Досягнуті результати
За період просування ми не лише досягли поставлених цілей (виведення до топ 10), а й перевиконали їх.
86% запитів виведено у топ 3, 97% запитів — у топ 5.
Графік виведення ключових слів у топ 10, топ 5, топ 3:
Позиції ключових запитів за окремими семантичними групами
Таксі Київ:
Замовити таксі Київ:
Робота таксі Київ:
Таксі Одеса:
Таксі Харків:
Трафік
Графік зростання безкоштовного пошукового трафіку за весь час існування проєкту:
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, органічний приріст користувачів становив 47%:
Складнощі на проєкті
- Складне додавання нових міст на сайт. У WordPress для кожного міста створюється начебто окремий сайт, через що потрібна додаткова робота програміста.
- Клієнт є дуже зайнятою людиною, тому часто доводилося узгоджувати правки тривалий час. За деякими завданням взагалі не вдавалося отримати відповідь, незважаючи на те, що після чергового перегляду сайту клієнта і конкурентів, ми знаходили додаткові точки зростання та можливості вдосконалення проєкту.
- По групах «Водії в таксі» (запити «Робота в таксі Київ», «Водій таксі Київ» і іншим) сторінки сайту конкурують з work.ua, rabota.ua та іншими подібними сайтами. Як правило, їх позиції в топі є вищими, тому обійти їх досить складно.
Плани на майбутнє
У планах клієнта — розробка нового сайту, однак деталей він не озвучив. Забігаючи наперед, ми рекомендували клієнтові показати новий сайт на dev-сервері після його готовності та провести аудит із налаштуванням карти 301 редиректів. Після цього вже проводити переїзд нового сайту на основний домен.
Учасники проєкту
- Менеджер проєкту: Олександра Несина
- Оптимізатор: Андрій Корчик
- Лінкер: Євген Федченко