⬆️ Переможці в номінації Search Innovation
Google Partner

Збільшення трафіку з 0 до 22 000 сеансів на місяць для регіональної медичної клініки

Автор:
Оптимізатор
Рецензент: Олег Гаврилюк
Керівник оптимізаторів
5,00 9 оцінок
0 коментарів ,
Збільшення трафіку з 0 до 22 000 сеансів на місяць для регіональної медичної клініки

Клієнт

Приватний медико-хірургічний центр у Дніпрі, що надає послуги у галузі хірургії, онкології, урології, гінекології, травматології, гастроентерології, ЛОР-патології, пластичної хірургії.

Наша задача

Зростання пошукового цільового трафіку за пріоритетними напрямками: хірургія, травматологія, урологія та гінекологія

Початкову мету — досягти топ 10 за пріоритетними категоріями, — незабаром було скориговано на збільшення цільового трафіку.

Вихідні дані, особливості проєкту

  • Регіон: Україна, Дніпро
  • Пріоритетна пошукова система: Google
  • Платформа сайту: 1C-Bitrix
  • Початок робіт: липень 2017

Аналіз ніші та конкурентів

Роботи над проєктом ми розпочали з аналізу конкурентів у пошуковій видачі Гугла за допомогою інструментів Serpstat, Ahrefs

Порівняння конкурентів:

Домен Вік домена Загальна кількість посилань Загальна кількість доменів Сторінок в індексі Видимість за Серпстатом Фраз в пошуку
Сайт_клієнта 1 рік 11 месяців 379 30 17900 0 231
Конкурент_1 2 роки 11 місяців 299 47 1770 0.1 883
Конкурент_2 9 років 1 місяць 1770 134 460 4.34 5823
Конкурент_3 2 роки 10 місяців 2353 165 664 0.39 1143
Конкурент_4 1 рік 15313 227 815 4.92 2984
Конкурент_5 11 років 6 місяців 539 73 248 2.47 3724
Конкурент_6 4 роки 11 місяців 1950 126 1080 2.5 3194
Конкурент_7 2 роки 3 місяці 3305 62 7150 1.88 2772
Конкурент_8 1 рік 4 місяці 47 9 625 0.73 259
Конкурент_9 4 роки 6 місяців 28 3 83 0.01 120

 

Як можна помітити, навіть у топових конкурентів не надто багато посилань.

Після аналізу контенту нам стало зрозуміло, що в основному конкуренти акцентують на створенні нового, корисного контенту.

Саме це стало нашою основною стратегією просування. Наголос ми зробили не на купівлю максимальної кількості посилань, а на швидке та якісне наповнення сторінок сайту корисним контентом. Таким чином, сайт отримає більше відвідувачів, а клініка — більше клієнтів.

Внутрішня оптимізація

Після прийняття проєкту в роботу, наші фахівці провели аудит сайту і склали технічні завдання з впровадження правок.

У рамках завдань з внутрішньої оптимізації, на першому етапі ми провели такі роботи:

  • перенесли нову версію сайту з каталогу /site_sc/ у корінь основного домену (розробники спочатку зробили нову версію сайту у підкаталозі);
  • створили ЛЗУ URL та налаштували 301 редиректи на них;
  • усунули дублі головної сторінки, яка раніше була доступна за різними адресами (200 відповідь сервера була для /index.php та /index.html);
  • налаштували редиректи з www на без www;
  • налаштували правила посторінкового редиректу для всіх URL, що містять назви розширення файлу .html і .php (наприклад, 301 редирект з /about/index.php на /about/);
  • усунули доступність сторінок за URL з множинним слешем (була 200 відповідь сервера для таких сторінок);
  • налаштували правила посторінкового редиректу для URL, що містять символи верхнього регістру, URL з нижнім регістром;
  • додали канонічні посилання всім сторінкам;
  • закрили від індексації сторінки фільтрації з гет-параметрами, а також усі технічні та сторінки без контенту;
  • налаштували доступність файлів CSS та JS, скоригували правила у robots.txt. Раніше в robots.txt блокувалися файли CSS і JS, через що бот Гугла не міг отримати доступ до файлів. В результаті, виникала помилка «Сторінка не оптимізована для мобільних пристроїв»;
  • оптимізували мета-теги title та description, а також заголовки для пріоритетних сторінок;
  • згенерували sitemap.xml (раніше була відсутня);
  • зробили лінкування між сторінками послуг та статтями блогу;
  • додали «хлібні крихти», розмітивши мікророзміткою BreadcrumbList;
  • додали висновок атрибутів title та alt у тегу img для сторінок послуг;
  • зробили клікабельні номери телефонів click-to-call.

Великий пул правок ми опрацьовували кілька періодів на основі аудиту, проведеного нашими фахівцями на початку робіт.

Також варто відзначити й інші правки, впроваджені нами в процесі роботи над проєктом:

  • за допомогою наших фахівців переїхали на https та налаштули 301 редиректи з http на https;
  • оптимізатори пофіксили 200 відповідь сервера для випадкової назви каталогу, наприклад, https://site.com.ua/services/qqqqqqqqqqqqqqqqq/priem-vracha/qqqqqqqqqq/priem-vracha-terapevta/ или https://site.com.ua/services/ambulatornaya-khirurgiya/ooooooooooo/oooooooooo/oooooooo;
  • ми налаштували 301 редиректи з видалених клієнтом неактуальних сторінок на відповідні;
  • спеціалісти відкривали для індексації, оптимізували та наповнювали контентом деякі сторінки, закриті від індексації на першому етапі роботи — таким чином, посадкових оптимізованих сторінок згодом ставало дедалі більше;
  • наші копірайтери переписували та дописували оптимізований контент для деяких сторінок;
  • нам вдалося підняти швидкість завантаження сайту із «червоної» зони до показників у «жовтій» зоні;
  • ми додали мікророзмітку AggregateRating, FAQPage, Organization для відповідних типів сторінок;
  • ми розміщували посилання на зовнішні майданчики, де публікували відгуки про клініку.

За допомогою Search Console ми постійно моніторили помилки і, за необхідності, впроваджували правки. Час від часу наші оптимізатори сканують сайт за допомогою Screaming Frog.

Також для відстеження помилок на сайті ми використовували внутрішні сервіси:

  • щомісячно перевіряли унікальність пріоритетних сторінок;
  • відстежуємо доступність сайту 24/7;
  • щодня перевіряли зразки мета-тегів, текстів щодо змін;
  • перевіряли на наявність в індексі Google посадкових сторінок.

Що ж до мета-тегів — роботи з їхньої оптимізації ми проводимо на постійній основі: усуваємо дублі, тестуємо емодзі. Крім того, ми розширювали description до 320 символів для пріоритетних сторінок, підлаштовуючись під мінливий Гугл.

Наші оптимізатори провели перегляд сайту клієнта за внутрішнім чек-листом, складеним після аналізу Інструкції для асесорів Гугла, створивши відповідні технічні завдання, аби сайт максимально відповідав усім вимогам якісного сайту. Оскільки сайти медичної тематики мають пряме відношення до YMYL та E‑A-T, перелік правок виявився досить широким.

Також наші оптимізатори дали клієнту рекомендації щодо юзабіліті сайту та окремо – рекомендації щодо мобільної версії.

На сьогодні правки згідно Інструкції для асесорів та юзабіліті — на погодженні з клієнтом.

Семантичне ядро ​​та контент-план

На основі структури сайту ми зібрали семантичне ядро ​​для 285 груп (відділення клініки, сторінки послуг, захворювання, П.І.Б. лікарів) з 2700+ ключових запитів. Звісно, ​​наші фахівці збирали ядро ​​не в один період.

Проаналізувавши контент для найважливіших сторінок, нами було складено контент-план для 85 сторінок. Оскільки контент на сторінках було скопійовано з іншого сайту, важливо було переписати тексти таким чином, аби унеможливити дублювання контенту. Також ми створювали нові посадкові сторінки.

У перший період написано тексти для 8 груп, а далі тексти на основні сторінки писали та розміщували протягом 10 місяців роботи над проєктом. Більшість текстів писали копірайтери на стороні клієнта, а наші оптимізатори лише готували технічне завдання на копірайтинг.

Також ми опрацювали семантичне ядро ​​для інформаційних статей блогу, розмістивши близько 10 статей, після чого їх публікацію призупинили, акцентуючи на більш важливих завданнях.

Зовнішня оптимізація

Після початку робіт над проєктом наші фахівці проаналізували профіль посилань клініки та конкурентів у регіоні Дніпра.

Згідно з сервісом Ahrefs, у 2017 році на наш проєкт посилалися 30 доменів, а у більшості конкурентів — 50-150 донорів профілі посилань.

Наші оптимізатори розробили стратегію закупівлі посилань:

  • розміщення постів у тематичних гілках на форумах;
  • розміщення у медичних каталогах;
  • закупівля посилань у тематичних статтях;
  • розміщенням пресрелізів переважно на трастових сайтах новин для підвищення впізнаваності компанії.

Усі майданчики ми ретельно перевіряли за різними параметрами, закуповуючи посилання лише на ресурсах, які отримали від фахівців нашої компанії високу оцінку

За даними Ahrefs, сьогодні кількість донорів перевищила позначку в 300, проте насправді кількість донорів, що посилаються, більша, позаяк Ahrefs не бачить абсолютно всіх посилань (як і будь-який подібний сервіс).

Порада: Аби мати більш повне уявлення щодо профілю посилань, необхідно вивантажити дані про посилання з різних сервісів (Ahrefs, Serpstat, Google Search Console, «Яндекс.Вебмайстер», Majestic тощо) та видалити дублі.

Динаміка зростання за весь час:

За час роботи над проєктом, наші оптимізатори кілька разів детально аналізували масу посилань, відхиляючи низькоякісні майданчики за допомогою сервісу Google Disavow.

 

Робота із сервісом «Гугл. Мій бізнес»

(понад 20 тис. переглядів картки «Гугл. Мій бізнес» за 1 міс.)

Після початку робіт над проєктом ми зареєстрували картку «Гугл. Мій бізнес», а пізніше додали другу картку клініки.

Наші спеціалісти оптимізували назву карток, додавали фото клініки, заповнювали всі необхідні поля. Крім того, ми регулярно проводили роботи з отримання нових відгуків, щотижня публікували записи щодо пріоритетних напрямків.

Таким чином, ми досягли непоганих показників: понад 20 тис. переглядів на місяць для однієї картки, а для другої — понад 6 тис. (нагадаємо, що дані для регіону Дніпро).

Складнощі на проєкті

На жаль, на проєкті мали місце деякі складнощі — найчастіше тривале узгодження тих чи інших правок.

Для кращого розуміння, нижче перерахуємо деякі складнощі та правки, що не було впроваджено:

  • при прийомі проєкту в роботу, нами було запропоновано оптимальну структуру проєкту, але клієнт вирішив не змінювати існуючу;
  • існує проблема з базою даних, мета-теги можуть злітати, а для виправлення цих помилок необхідні додаткові кошти;
  • клієнт не реалізував рекомендовані нами правки щодо юзабіліті та мобільної версії;
  • лише частково вдалося збільшити швидкість завантаження сторінок — на додаткове опрацювання потрібні додаткові кошти;
  • на основі Інструкції для асесорів нами складено список правок, але з боку клієнта має місце тривале узгодження та відмова виділити додаткові кошти на опрацювання;
  • аби постійно тримати у фокусі більш важливі правки, на дрібні помилки нам доводиться «закривати очі».

Плани на майбутнє

  • Узгодити з клієнтом та реалізувати правки, складені на основі Інструкції для асесорів Гугла;
  • завершити правки з юзабіліті, у тому числі й мобільної версії сайту;
  • покращити контент на пріоритетних сторінках та додати нові посадкові сторінки;
  • зробити додаток для Андроїд;
  • збільшити масу посилань якісними майданчиками.

Досягнуті результати

Оскільки наша мета — трафік за пріоритетними напрямками, то й аналізуватимемо ми органічний трафік.

За 3 роки роботи над проєктом, щомісячний трафік дістався позначки 19 000 користувачів:

Щомісячний трафік за останній рік (на графіку видно, як пандемія Covid-19 внесла свої корективи; наприкінці графік падає, оскільки на момент скріншоту, 21 серпня, місяць не закінчився):

Порівняння безкоштовного трафіку з попереднім роком (трафік зріс на 145%):

Як витікає з графіків, трафік на сайт зростає, простежується позитивна динаміка. Варто відзначити, що зростання відбувається переважно на пріоритетних напрямках. Звісно ж, трафік одержують і інші, менш пріоритетні сторінки.

За даними Serpstat, видимість та трафік демонструють зростання:

Результатами клієнт задоволений. І це — головне.

Один із останніх відгуків клієнта:

Дуже задоволений співпрацею, ми бачимо результати ваших робіт. Клініку відкрили 2015 року — на той час люди приходили на ім’я лікаря, а не до клініки. Відтоді все круто змінилося: основна частина відвідувачів приходить з Інтернету саме до клініки.

Учасники проєкту:

  • Менеджер проєкту: Олександр Скуратовський
  • Оптимізатор: Андрій Корчик
  • Лінкер: Євген Федченко
  • Програміст: Владислав Загуменний
  • Контент-менеджер: Євген Карпенко
Do something to stop this war! Russians are killing our children and civilians!