⬆️ Переможці в номінації Search Innovation
Google Partner

Розкрутка мобільного додатку «Добробут» у Google Play. 100% запитів у топ 1 за 3 місяці

Автор:
Оптимізатор
Рецензент: Олег Гаврилюк
Керівник оптимізаторів
5,00 6 оцінок
0 коментарів ,
Розкрутка мобільного додатку «Добробут» у Google Play. 100% запитів у топ 1 за 3 місяці

Зі зростанням популярності платформи Android, зростає й кількість та якість мобільних додатків у Google Play. Рівень конкуренції у багатьох нішах дуже високий. Це ускладнює досягнення поставленої мети.

Клієнт

Мережа медичних клінік «Добробут» у Києві — найбільша в Україні. Займається всіма основними напрямками в медицині та має великий штат кваліфікованих співробітників.

Наші задачі

Основні задачі:

  • збільшити кількість завантажень додатку;
  • топ 1 за напрямками: лікар онлайн, запис до лікаря, консультація лікаря онлайн.

Другорядні задачі:

  • підвищити рейтинг додатку;
  • зменшити кількість негативних відгуків.

Етапи просування мобільного додатку

Аналіз конкурентів

Аналіз конкурентів — важливий етап просування, ґрунтуючись на якому ми розуміємо фактори ранжування, за якими нам необхідно перевершити конкурентів. Наприклад:

  • рейтинг додатків конкурентів у топ 8 коливається від 2.6 до 4.4 балів;

  • сумарна кількість відгуків у більшості додатків — понад 1000;
  • конкуренти намагаються відповідати на позитивні та негативні відгуки протягом доби;

  • кількість встановлення додатків — від 10 000 до 100 000+;
  • наявність скріншотів та відео додатку;
  • наявність оптимізованих метатегів та текстів.

Збір семантичного ядра

Збір семантичного ядра — один з найважливіших етапів оптимізації, позаяк на його основі будується подальший план оптимізації сторінки додатку. Оскільки Google Play не надає офіційної статистики щодо частоти запиту ключових слів, для оцінки популярності запитів ми використовували приватний сервіс AppFollow Keyword Research, що дозволяє отримати порівняльні показники популярності запитів, а також показує запити, за якими видно наших конкурентів.

Виходячи з показників AppFollow, фахівці компанії зібрали максимально широке семантичне ядро, що підходить для нашого застосунку.

*Популярність запиту обчислюється за 100 бальною системою, де 100 — максимальна популярність.

Оптимізація метаданих

Виходячи з популярності запитів, а також інформації про пріоритетність, яку надав клієнт, ми визначили, що максимально важливий напрямок для просування — «Запис до лікаря онлайн». Спираючись на це, ми оптимізували метадані.

 

Крім ключових слів, ми також додали Emoji. Практичний досвід наших оптимізаторів у сфері SEO та ASO показав, що використання Emoji підвищує видимість сніпету та, відповідно, CTR. Особливо у випадках, коли конкуренти цього не роблять.

 

Крім того, ми переклали та оптимізували україно- та англомовну версії сторінок — трафіку на цих версіях небагато, але їхня оптимізація дозволяє охопити навіть поодинокі завантаження додатку.

Метатеги українською:

Метатеги англійською:

Оптимізація тексту

Оскільки розмістити всі запити, що просуваються, у блоки «Назва додатку» та «Короткий опис» не вдається через обмежену кількість символів, ми написали оптимізований під ключові слова текст на 4000 символів для блоку «Повний опис». Цей текст ми переклали англійською та українською, після чого розмістили на відповідних мовних сторінках додатку.

Поетапна додаткова оптимізація тексту

Після публікації тексту, раз на тиждень наші фахівці дописували, замінювали та прибирали ключові слова з тексту, а також моніторили зміну позицій через зміну контенту. У такий спосіб ми отримали якісно оптимізований під усі ключові запити текст, що надалі принесло дуже добрі результати.

Оптимізація зображень

Іконки

Оскільки основна іконка додатку є офіційним логотипом мережі клінік «Добробут», ми не стали її міняти на яскравішу більш виділену через широку впізнаваність.

Скріншоти

Під час прийому додатку в роботу з просування, скріншоти, що показують працездатність продукту, особливості та переваги додатку вже були опубліковані. Як доопрацювання, ми реалізували написи українською та російською для відповідних мовних версій додатку.

У планах — реалізація написів для англомовної версії.

Рейтинг та робота над блоком популярних відгуків

Мобільний додаток ММ «Добробут» — один з перших свого роду на українському ринку. Оскільки ця мережа клінік дуже популярна, користувачі почали знаходити й завантажувати додаток за брендовими запитами. З’явилися відгуки, що допомогли зрозуміти можливості покращення застосунку, виходячи з потреб клієнтів ММ «Добробут».

Оскільки користувачі не знаходили бажаного функціоналу, оцінка додатку переважно була негативною: на момент прийому у просування, середня оцінка становила менше 3 балів — це критично низький показник у порівнянні з конкурентами.

Як і всім першопрохідникам, команді розробників довелося швидко реагувати та підлаштовуватися під пропозиції та вимоги перших користувачів, а нам — складати стратегію по роботі з відгуками та покращення середньої оцінки.

Завдяки відносно новій формулі розрахунку середнього рейтингу для додатків Android, у нас з’явилася чудова можливість збільшити рейтинг застосунку. З 2019 року рейтинг розраховується не як середня кількість усіх голосів застосунку за весь час його життя: тепер основний акцент у рейтингу зроблено на нові оцінки додатку за останні 20-45 днів. Старі голоси теж враховуються, але їхній вплив надто слабкий.

Для підвищення рейтингу ми використали цілеспрямоване стимулювання користувачів залишити відгук із позитивною оцінкою. І в першій ітерації наші фахівці зіткнулися з тим, що більшість користувачів навіть не спромоглися прочитати назву додатку, аби бодай частково зрозуміти завдання, що він вирішуватиме. Через це з’явилося кілька відгуків з «водою».

Для виправлення помилки ми почали пропонувати користувачам оптимальні варіанти написання відгуків.

Вже у перший місяць просування середня оцінка зросла з 2.91 до 3.5, надалі продовжує зростати і на сьогодні становить 3.694.

Але, як ми писали вище, на сторінці Google Play виводиться не середня оцінка за весь час, а рейтинг, що розраховується на основі останніх оцінок. Ніні він становить 4.670.

Цей показник перевершує рейтинг всіх найближчих конкурентів.

Для підтримки рейтингу ми періодично мотивуємо залишити невелику кількість відгуків для розміщення.

Блок популярних відгуків

У цьому блоці відображуються 4 актуальні та важливі відгуки з погляду алгоритмів Гугла. Саме ці відгуки читають більшість користувачів, приймаючи рішення про встановлення додатку. Тому дуже важливо працювати так, аби у цьому блоці з’являлися лише гарні та корисні відгуки.

Для оптимізації цього блоку ми відібрали якісні відгуки з наявних, підвищивши кількість лайків до кожного з них. Завдяки таким діям, у блоці популярних відображаються лише гарні відгуки:

Схожі додатки

Блок знаходиться на сторінках програм та показує картки схожих застосунків:

Алгоритм роботи цього блоку до кінця не вивчений, але ми припускаємо, що в ньому розміщують додатки тієї ж категорії, що завантажують разом з основним додатком.

Безпосередньо на завантаження додатків ми жодним чином вплинути не можемо, тому змінили категорію на «Медицина», що максимально точно вказує нішу додатку та може вплинути на блок схожих додатків:

 

До цього додаток знаходився в категорії «Здоров’я», що не зовсім точно відображало його нішу.

Результати просування

Нижче — динаміка за кількістю встановлення застосунку за останні 180 днів. Стрілочкою відзначено старт просування:

Як видно на графіку, за перші 3 місяці просування ми збільшили кількість встановлень з органіки приблизно в 3 рази.

Позиції у перший місяць просування

Просування додатку ММ «Добробут» стартувало 2 травня 2020 року, і вже за перший місяць роботи ми досягли хороших показників у позиціях:

Позиції у другий місяць просування

До кінця другого місяця просування, у топ 3 вже було 68% запитів:

Позиції у третій місяць просування та наступні

До кінця третього місяця просування, 100% запитів вийшли у топ 1

Подальші плани щодо просування

Незважаючи на те, що всі позиції наразі у топ 1, додатку є куди зростати та розвиватися. Крім стандартних завдань, які ми впроваджуємо щомісяця, найближчим часом ми плануємо:

  • створити та додати відеоролик на сторінку додатку;
  • написати статтю на тему «Топ 10 медичних додатків» та розміщувати її на тематичних сайтах для отримання додаткового трафіку;
  • написати пресреліз й розмістити його на тематичних сайтах та у ЗМІ. Його основна мета полягає не у отриманні посилання на сторінку додатку (що теж працює), а у підвищенні освіченості користувачів Інтернету, які ніколи не використовували мобільні застосунки для запису до лікаря, ведення картки хвороб, онлайн-консультації, оплати онлайн тощо. Завдяки таким маніпуляціям, у довгостроковій перспективі ми підвищимо частотність запитів, а разом з цим і кількість завантажень додатку;
  • щоденно відстежувати нові відгуки та публікацію відповідей на негативні, нейтральні та позитивні відгуки;
  • зайнятися оптимізацією сторінки додатку в Apple App Store.
Do something to stop this war! Russians are killing our children and civilians!