⬆️ Переможці в номінації Search Innovation
Google Partner

Просування сайту медичного центру в топ 3 за ВЧ-запитами

Автор:
Оптимізатор
Рецензент: Олег Гаврилюк
Керівник оптимізаторів
5,00 2 оцінки
0 коментарів , ,
Просування сайту медичного центру в топ 3 за ВЧ-запитами

Клієнт

ADONIS — багатопрофільний медичний центр, що працює в Києві понад 20 років й надає широкий спектр медичних послуг для дорослих і дітей. До мережі входить 10 філій в різних районах столиці та області, включно з дослідницькою лабораторією і 2 пологовими будинками.

Наша задача

Зростання позицій і пошукового цільового трафіку за пріоритетними напрямами:

  • Пологовий будинок;
  • Гінекологія;
  • Педіатрія та дитяча хірургія;
  • Хірургія;
  • Пластична хірургія;
  • Репродуктологія.

Основна мета — вийти у топ 3 по запитах пріоритетних категорій.

Вихідні дані

  • Регіон: Київ
  • Пріоритетна пошукова система: Гугл
  • Платформа сайту: WordPress
  • Мова: російська, українська
  • Початок робіт: грудень 2020

Аналіз ніші і конкурентів

У цій ніші досить високий рівень конкуренції — у топ 10 по цільових запитах ранжуються:

  • топові клініки;
  • агрегатори медичних послуг;
  • нішеві вузькопрофільні клініки;
  • інформаційні сайти.

На етапі прийому проєкту в роботу, наші фахівці провели порівняльний аналіз базових метрик сайту, що просувається, та конкурентів:

Домен

DR (Ahrefs) Сторінок, що посилаються (Ahrefs) Доменів, що посилаються (Ahrefs) Ключові фрази (Serpstat) Трафік (Serpstat)
adonis.com.ua 29 4818 209 154100 49380
leleka.com.ua 32 2857 951 196300  70990 
isida.ua 36 223680 642  112840  249600
mdclinics.com.ua 33 4799 597 279900  178700 
viva.clinic 29 943 102  312800  79230
medcity.ua 42 4042 932 533700   150000
dobrobut.com 53 37000 1360  1600000  735300
medikom.ua 39 9000 488  1100000  598300
oxford-med.com.ua 51 3900000 925 1800000  447100 

3 з 9 проектів з цієї таблиці є клієнтами по SEO компанії Авеб

Таблиця конкурентів за даними сервісу serpstat.com:

Порівняльна таблиця профілю посилань конкурентів за даними сервісу ahrefs.com:

 

 

Процес роботи

Технічна оптимізація

Просування сайту ми розпочали з повного перегляду технічної оптимізації. Основна мета SEO-специфікації полягає у виявленні технічних помилок на сайті на початковому етапі робіт, а також у перевірці його на відповідність вимогам Гугла.

У межах комплексного аудиту наші фахівці провели повний аналіз сайту, склавши детальне технічне завдання, реалізація якого дозволить поліпшити ранжування у пошуковій системі, індексацію ресурсу й залучити більше органічного трафіку.

Наша технічна специфікація складалася з 43 пунктів перевірок і рекомендацій щодо поліпшення на 31 сторінці.

Перелік всіх перевірок і рекомендацій:

 

Програмна реалізація Результат перевірки Пріоритет Виконавець
1. Аналіз IP сайту виправити низький програміст
2. Перевірка сайту на наявність вирусів, шкідливих
скриптів, наявність сайту у блек-листах
ОК високий програміст
3. Аналіз історії домену за WhoIs та web.archive ОК високий програміст
4. Перевірка на наявність елементів, що можуть негативно
впливати на взаємодію користувача з сайтом
ОК високий програміст
5. Перевірка на наявність коректного формування
SEO-Friendly URL (ЛЗУ)
ОК високий програміст
6. Перевірка на склеювання дзеркал та повних дублів ОК високий программист
7. Перевірка повного дублювання контенту виправити високий програміст
8. Перевірка на наявність у індексі технічних сторінок,
сторінок з дублюванням контенту або без контенту
ОК високий програміст
9. Перевірка на коректність відповідей серверу на запити
сторінок
ОК високий
10. Перевірка коду сторінок на наявність помилок у HTML и
CSS
виправити середній програміст
11. Перевірити наявність та помилки у SSL-сертифікаті виправити високий програміст
12. Перевірити на наявність прихованих або спамних посилань
на зовнішні ресурси
ОК високий програміст
13. Перевірити коректність налаштувань файлу robots.txt виправити високий програміст/контент-менеджер
14. Підключити GWT та «Яндекс. Вебмайстер» виправити високий програміст
15. Подключити GA виправити високий оптимізатор
17. Перевірити Sitemap.xml виправити середній програміст
18. Перевірка доступності CSS и JS ОК середній програміст
19. Перевірка на наявність мікроформатів виправити середній програміст
20. Перевірка наявності кнопок соцмереж виправити низький програміст
21. Перевірка швидкості завантаження сайту виправити високий програміст
22. Перевірка наявності та оптимізації мультимовності виправити середній програміст
23. Перевірка наявності мобільної версії сайту ОК середній програміст
24. Перевірка адаптивності сайту на різних типах пристроїв ОК середній програміст
25. Перевірка коректності виведення текстового контенту ОК високий програміст
26. Відстеження контенту Stat.Aweb у SEO-моніторингу виправити низький програміст
27. Перевірка наявності на сторінках елементів (комерційних
факторів) необхідних для ранжування у цій тематиці
виправити середній програміст
28. Перевірка часткового дублювання контенту виправити середній програміст
29. Усунути видалення неактуальних і відсутніх в наявності
товарів
ОК високий програміст
30. Перевірити індексацію відгуків на сайті ОК середній програміст
31. Чи видно контент з відключеним JavaScript ОК середній програміст

 

Контент Результат перевірки Пріоритет Виконавець
32. Перевірка на наявність афіліатів ОК високий
33. Перевірка гео-налаштувань у GWT ОК високий оптимізатор
34. Перевірка коректності формування мета-тегів виправити високий контент-менеджер або програміст
35. Перевірка наявності та унікальності контенту на сайті ОК високий контент-менеджер
36. Перевірка наявності цільових сторінок під СЯ ОК низький контент-менеджер
37. Перевірка оптимізації текстового контенту виправити середній програміст
38. Перевірка доступності форматування контенту ОК середній програміст

 

Структура и перелінкування Результат перевірки Пріоритет Виконавець
39. Перевірка наявності меню «хлібних крихт» ОК високий програміст
40. Перевірка перелінкування на сайті виправити середній програміст
42. Перевірка на наявність битих посилань ОК середній програміст
43. Перевірка сайту на відповідність вимогам інструкції для
асесорів
виправити високий програміст

Фахівці нашої компанії впровадили список технічних правок:

  • усунули повне дублювання контенту: налаштували 301 редиректи з URL у верхньому регістрі на URL в нижньому, закрили від індексації службові сторінки, сторінки пагінації тощо;
  • виправили помилки у SSL-сертифікаті, піднявши рівень захисту до оцінки «А», згідно оцінки сервісу SSL Server Test;
  • усунули помилки в HTML і CSS-коді;
  • реалізували автоматичну генерацію sitemap.xml за допомогою движку сайту;
  • усунули помилки мікророзмітки, реалізували мікророзмітки Physician на сторінках лікарів, aggregateRating і FAQ на сторінках категорій послуг;

 

  • закрили від індексації «сміттєві» й технічні сторінки сайту за допомогою noindex;
  • підвищили швидкість завантаження сайту з червоної зони у жовту та зелену;
  • реалізували коректну роботу різних мовних версій сайту;
  • допрацювали оптимізацію текстового контенту: заголовки H1-H6, блок цін на сторінках послуг, Alt зображень й багато іншого;
  • оптимізували внутрішню перелінковку.

Семантичне ядро та контент-план

Наші оптимізатори створили максимально розгорнуту структуру категорій та підкатегорій для послуг клініки, з метою охоплення всіх пошукових запитів. Отже, для категорії «Комп’ютерна томографія (КТ)» ми опрацювали посадочні сторінки для всіх зон і напрямків:

  • КТ хребта;
  • КТ органів черевної порожнини та малого тазу;
  • КТ шиї;
  • КТ кінцівок;
  • КТ придаткових пазух носа;
  • КТ із контрастом;
  • КТ ангіографія;
  • КТ малого тазу;
  • КТ онкоскринінгу;
  • КТ при політравмі;
  • дентальна КТ;
  • комплексна КТ.

Для всіх сторінок ми створили опис, а також опрацювали розміщення статей в блозі. Важливо, що усі тексти писав лікар, який спеціалізується на цих послугах, тому вони відповідали вимогам експертності та авторитетності — інформація подавалася в енциклопедичному вигляді, та надавала вичерпну відповідь на всі питання користувачів по відповідній темі. Крім того, статті та описи ми доповнювали візуальним контентом: зображеннями, відео, інфографікою.

Приклад структури текстового опису сторінки послуги:

  • Що це таке;
  • Показання до проведення;
  • Протипоказання, можливі побічні ефекти;
  • Підготовка до процедури;
  • Як проводиться процедура;
  • Обмеження після процедури;
  • Рекомендації по догляду та відновленню.

Приведення сайту у відповідність до інструкції для асесорів Гугла

Сайт клініки відноситься до категорії YMYL (Your Money or Your Life), тому має відповідати високим показникам E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness).

Наші фахівці детально вивчили інструкцію для асесорів Гугла, а також досвід топових клінік, в тому числі західних, й застосували його по до сайту, що просуваємо. В результаті, ми створили інформативні сторінки, на яких користувач міг прочитати максимум відомостей щодо послуги, яку надають у клініці.

Крім того, ми наповнили сторінки лікарів інформативним контентом, аби потенційний пацієнт міг заочно познайомитися з кожним лікарем, дізнавшись про нього максимум необхідної інформації.

Приблизний перелік покращень, реалізованих нами на сайті

Сторінки розділу «Послуги»:

  • додали блок цін;
  • додали блок «Лікарі»;
  • реалізували блок інформаційних статей за даною послугою;
  • впровадили блок «Часті питання» про послугу;
  • додали функціонал відгуків.

Сторінка «Про клініку»:

  • список філій і напрямків;
  • переваги клініки;
  • сертифікати та ліцензії;
  • фото клініки;
  • лікарі клініки.

Сторінки лікарів:

  • інформація про освіту та стаж роботи;
  • вказали досвід роботи та науковий ступінь;
  • вказали актуальні посади та професійні навички;
  • реалізували можливість залишити відгук про лікаря.

Список рекомендацій, над якими ми працюємо сьогодні:

  • авторство на сторінках послуг і статей блогу;
  • список використаної літератури на сторінках послуг і в статтях блогу;
  • публікація у футері сайту ліцензії клініки з посиланням на МОЗ.

Зовнішня оптимізація

Як ми знаємо, зовнішня оптимізація сайту надзвичайно важлива, особливо з огляду на високу конкуренцію в ніші.

Насамперед наші фахівці провели аудит наявної маси посилань й донорів, та відхилили неякісні майданчики за допомогою Google Disavow Tool.

Надалі ми склали план з нарощування якісної маси посилань й стратегію його впровадження у процес оптимізації сайту.

Оцінку донорів для розміщення посилань ми проводимо за переліком метрик, обираючи кращі за співвідношенням ціна/якість:

  • SimilarWeb: Traffic, Organic, Time on site, Page Views, Bounce Rate;
  • Ahrefs: DR, RD/OD;
  • Majestic: CF/TF;
  • CheckTrust: Trust, Spam.

Окремо варто відзначити, що під час старту робіт мала місце негативна динаміка зростання профілю посилань. За 3 місяці кількість доменів, що посилаються, скоротилася з 400 до 200. Ми зупинили катастрофічне падіння, після чого приступили до нарощування профілю. Спираючись на грамотно розроблену стратегію нарощування, нашим фахівцям вдалося за 6 місяців збільшити кількість посилань донорів на 180 доменів.

Для нарощування посилань ми використовували:

  • розміщення статей;
  • закупівлі на біржі посилань;
  • крауд-маркетинг;
  • нестандартне розміщення (посилання з play.google.com, amazon та інших ресурсів).

Робота з картками компанії на «Гугл. Мапи»

Наші фахівці оптимізували та наповнили контентом картки компанії у «Гугл. Мій бізнес» для всіх 10 філій клініки:

  • заповнили стандартну інформацію в картці;
  • оптимізували назви з використанням цільових ключових фраз;
  • додали Emoji для підвищення CTR;
  • заповнили атрибути, що відображаються у видачі, збільшуючи розмір картки і підвищуючи CTR;
  • щотижня публікували записи та новини клінік;
  • моніторили відгуки та підвищення рейтингу компанії.

Mini-SERM

У межах просування сайту, щодо всіх проєктів нашої компанії ми проводимо SERM-оптимізацію — вид робіт, спрямований на підвищення репутації бізнесу в інтернеті. Оскільки сайт відноситься до категорії YMYL (Your Money Your Life), важливо максимально скрупульозно опрацьовувати E-A-T-фактори.

За рахунок підвищення рейтингу сайту та репутації бізнесу, поліпшення впізнаваності компанії в Мережі, ми підвищуємо експертність і авторитетність ресурсу не лише в очах користувача, але й пошукової системи. Це позитивно позначається на просуванні проєкту, оскільки Гугл більше довіряє експертним, авторитетним і надійним сайтам, що надають якісну інформацію, і не вводять в оману користувачів.

Для поліпшення репутації цього проєкту ми підібрали як профільні медичні портали (likarni.com, doc.ua, medcentre.com.ua тощо), так і популярні майданчики з відгуками (otzovik.com, otzyvua.net, zoon.com.ua). Створивши сторінки на цих ресурсах, наші фахівці постійно проводять роботи з поліпшення репутації шляхом розміщення відгуків.

Досягнення цілей по позиціях

За більшістю пріоритетних груп та ключів нам вдалося вийти в топ 3.

Гінекологія:

 

Педіатрія:

Пологовий будинок:

Хірургія:

Дитяча хірургія:

Репродуктологія:

МРТ:

УЗД серця:

Дитяча урологія:

Пренатальний скринінг:

Досягнення цілей по трафіку

Графік зростання безкоштовного пошукового трафіку проєкту за період 01.01.2020 … 31.07.2021

Приріст безкоштовного пошукового трафіку за період нашого просування 01.01.2021 … 31.07.2021 (у порівнянні з аналогічним періодом минулого року) склав 152,99% — 1,236,674 проти 488,821:

Висновок

Незважаючи на те, що конкуренція в ніші дуже висока і у топі ранжуються сильні конкуренти, нашій команді вдалося зайняти очікувані позиції та досягти поставлених цілей по зростанню трафіку.

Основні фактори успіху:

  • комплексний підхід у роботі над просуванням: технічна, внутрішня та зовнішня оптимізація;
  • робота над факторами E-A-T;
  • робота з розширення семантики та створення нових присадних;
  • експертний контент, підготовлений співробітниками клініки.

Участники проєкту:

Менеджер проекту: Катерина Тимошенко

Оптимізатор: Андрій Легкобит, Юрій Ощаповський

Лінкер: Євген Федченко

Do something to stop this war! Russians are killing our children and civilians!