⬆️ Переможці в номінації Search Innovation
Google Partner

Вимоги до сайтів YMYL та хто такі асесори Google

Автор:
Менеджер з розвитку проектів
Поки оцінок немає
0 коментарів
Вимоги до сайтів YMYL та хто такі асесори Google

Хто такі асесори Гугл?

Можливо ваш підрядник останнім часом став активно пропонувати зміни на сайті, зсилаючись на інструкцію Асесорів Гугл? Якщо ви займаєтесь SEO просуванням сайту, то, ймовірно помітили, що останнім часом текстів та зовнішніх посилань для успіху недостатньо. То хто ж такі асесори Гугл та що написано в їх інструкції? Ми підготували для вас відповіді на ці питання. Вони не претендують на вичерпність, але обовʼязково допоможуть вам визначити пріоритет та оцінити ефективність оптимізації сайту згідно з інструкцією асесорів Гугл.

Асесори Google – це люди, які оцінюють контент сайтів за параметрами, що не можуть виявити алгоритми, і виставляють їм оцінки. Перші асесори з’явились в корпорації Google у 2004 році – у часи розквіту «дикого» SEO, коли тексти сторінок у топ-10 видачі могли повністю складатись з ключових слів.

Ця ситуація підштовхнула керівництво корпорації до думки, що алгоритми не цілком готові оцінювати якість контенту, а тому потрібно мати певну кількість живих людей для виправлення помилки роботів. За оцінками різних джерел, на сьогодні асесорами Гугл працюють близько 5000 людей.

Оцінки, що виставляють асесори, безпосередньо не впливають на позицію сайту у видачі. Асесор не може вирішити, що сайт, який займає першу позицію у видачі має бути не вище п’ятої. Оцінки асесорів все ж впливають на формування топу видачі, але лише як один з факторів, що оцінюються алгоритмами. Так, якщо сторінка проходить в топ по всіх критеріях з точки зору роботів, але асесори знову і знову виставляють їй низькі оцінки – її позицію буде знижено.

Оцінки збирають і аналізують спеціалісти з біг дата, а потім, згідно результатів аналізу, до алгоритмів вносяться зміни. Треба розуміти, що не завжди алгоритм починає враховувати те, що не враховував раніше. – скоріш, тут мова про аналіз опосередкованих ознак сторінок, що асесори визначили якісними або неякісними.

Інструкція для асесорів Google: що це і навіщо вона потрібна?

Критерії оцінки контенту асесорами прописані у окремому документі, так званій Інструкції для асесорів Гугл, яка час від часу оновлюється, аби сфокусувати увагу асесорів на різних параметрах, що на сьогодні найбільш важливі для роботи пошукової системи.

Інструкція допомагає асесорам виставляти оцінки, виходячи з єдиного набору правил, аби надалі їх можна було систематизувати. У цьому наборі прописано основні критерії оцінки і ключові приклади, що допоможуть асесорам прийняти рішення.

Основні критерії перевірки та оцінки сторінок

Оцінка якості сторінки асесором Гугл відбувається в кілька етапів. Перший з них – зрозуміти, чи є у сторінки призначення. Сайтам та окремим сторінкам, створеним без визначеної мети або з метою, що потенційно може нашкодити користувачеві (обман, дезінформація, розповсюдження ненависті тощо) автоматично виставляють найнижчу оцінку, незалежно від їх фактичної якості. Якщо ж сторінку було створено з певною метою й вона не шкодить користувачам – оцінку виставляють за кількома факторами:

  1. призначення сторінки: що корисніше сторінка для користувача – то вища оцінка;
  2. E-A-T (Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness), що можна перекласти як «компетентність, авторитетність, надійність»;
  3. обсяг та якість основного контенту на сторінці;
  4. інформація про автора контенту й чи можна її знайти на сайті;
  5. репутація сайту, а також персони, яка відповідає за створення контенту.

Виходячи з описаних факторів, сторінці може бути виставлена одна з п’яти основних та чотирьох проміжних оцінок за параметром якості:

  • найнижча;
    • найнижча+;
  • низька;
    • низька+;
  • середня;
    • середня+;
  • висока;
    • висока+;
  • найвища.

Що таке E-A-T?

Цому параметру варто приділити трохи більше уваги, бо він досить багатогранний. В ідеалі, для отримання найвищої оцінки за E-A-T, контент сторінки має бути створено визнаним професіоналом у відповідній галузі. Стаття про правила поведінки під час локдауну має бути написана лікарем-епідеміологом, схема тренувань для набору маси – містером або місіс Олімпія, інструкція з виплати податків – спеціалістом з оподаткування тощо.

Будь-який сайт може і має оцінюватися за параметром E-A-T, однак не завжди ця оцінка може бути однозначною. Так, наприклад, сторінка з розлогим описом бід та негараздів, що спіткали власника вантажівки КАМАЗ за рік після покупки, є особистим досвідом користувача. Скоріш за все, він не має освіти автомеханіка, але знає, про що каже, адже володіє автомобілем щодо якого публікує допис.

У такому випадку все залежить від форми подачі інформації. Якщо користувач розповідає, як він впорався з певними проблемами і чи були вжиті заходи успішними – цей контент не отримає низьку оцінку.

До яких сайтів асесори найбільш суворі?

Особливу увагу асесори приділяють так званим YMYL-сайтам. Абревіатура розшифровується як Your Money or Your Life, або «гаманець чи життя». Це – не про грабіжників, а про сайти, вміст яких може безпосередньо впливати на життя, здоров’я чи фінансове благополуччя його відвідувачів. Фактично, такі сторінки є майже на кожному сайті (сторінка оплати, наприклад), але є деякі ніші, сайти в яких майже повністю складаються з YMYL-сторінок.

Google не розголошує повний список YMYL-тем, аби асесори використовували власний досвід і унікальну точку зору на контент для їх визначення. А поза тим, ми можемо із впевненістю сказати, що деякі теми підпадають під категорію YMYL:

  1. новини науки, бізнесу, високих технологій та медицини;
  2. юридична та податкова тематика, зміни в законодавстві та/або поради користувачам;
  3. фінансові поради, інформація щодо управління капіталами та інвестиціями, банківські пропозиції та фінансові сервіси, а також грошові перекази;
  4. пошук чи придбання товарів та послуг;
  5. тематика здоров’я, сайти приватних та державних клінік або окремих лікарів, сайти, що реалізують медичні препарати, та сайти з порадами або довідниками з питань здоров’я;
  6. інформація, присвячена групам людей за різноманітними ознаками, такими як стать, раса, професія, сексуальна орієнтація, релігія, вік тощо.

Чи є особливі вимоги до YMYL-сторінок?

YMYL-сторінки не перевіряють за особливими критеріями – вони залишаються незмінними, але для YMYL-сторінок набагато суворіші за інші. Нижче – кілька прикладів того, як одні й ті ж умови можуть призвести до різних оцінок у випадку звичайних та YMYL-сторінок.

  1. Випливаючий рекламний банер може трохи знизити оцінку сторінки про останні новини у світі голлівудських селебрітіз, але такий самий банер на сторінці, де описуються методи надання невідкладної допомоги при втраті пульсу, закине оцінку прямісінько в пекло.
  2. Якщо сторінка з описом битви при Ватерлоо не доповнювалась з моменту свого створення десять років тому – це не вплине на оцінку. А ось сторінка зі списком найнадійніших акцій для довгострокового інвестування, інформація на якій застаріла на десять років, отримає низьку оцінку, бо вона не релевантна.
  3. Сторінка з анекдотами про тещу, на якій не вказано авторство контенту, легко може отримати високу оцінку, в той час як сторінка з аналізами результатів соціологічних досліджень повинна мати посилання на джерела і профіль автора матеріалу, інакше її оцінку буде знижено.

Таких прикладів можна навести безліч, але їх суть завжди одна: те, що якось спрацює для звичайної сторінки, може значно знизити оцінку YMYL-сторінки.

Чи дуже важлива відповідність вашого сайту критеріям Інструкції для асесорів?

Якщо не заглиблюватись, може здатися, що Інструкція для асесорів не надважлива, адже шанси, що саме ваш сайт буде перевірено живою людиною, а не роботом, дуже незначні. Та не варто забувати, що Інструкція, як і весь механізм оцінки асесорами, призначені для вдосконалення алгоритмів. Результати роботи асесорів кожен день поповнюють бази даних Google, поступово змінюючи алгоритми, аби вони могли точніше показувати якість сторінок та їх користь для відвідувачів.

Саме тому відповідність сайту критеріям, вказаним у Інструкції, є однією з найважливіших умов його виходу до топу пошукової видачі. Інструкція – це основа, тож будь-яка модернізація сайту має починатись з перевірки на відповідність її вимогам у останній версії. Ще одна перевага Інструкції у тому – вона є дуже корисним чеклістом для всієї вашої команди, оскільки містить інформацію для копірайтерів, сеошників, команд фронт- та бекенду, що допоможе уникнути серйозних помилок.

Відповідність сайту Інструкції для асесорів не виведе його одразу в топ-1, але якщо сайт підходить по усіх параметрах, вказаних у Інструкції, то буде набагато краще реагувати на зусилля ваших команд SEO та маркетингу. Саме тому ми в Aweb приділяємо стільки уваги Інструкції для асесорів і завжди включаємо роботу з нею у плани розвитку сайтів для наших клієнтів. Інструкція Google для оцінки якості сайтів у пошуку – це документ на 168 сторінок, який наші оптимізатори вивчили вздовж і впоперек. Покращуючи сайти клієнтів не перший рік, ми знаємо повний перелік правок, що різною мірою підвищують позиції сайту та кількість трафіку. Якщо вам потрібна допомога у оптимізації вашого сайту – заповнюйте форму заявки, і наші спеціалісти зв’яжуться з вами для визначення точок зростання ефективності вашого онлайн-маркетингу.

Do something to stop this war! Russians are killing our children and civilians!