Клієнт
Інтернет-магазин кондиціонерів kievkomfort.com.ua, який пропонує не лише продаж кондиціонерів, але й становлення «під ключ».
Наша задача
Зростання позицій та цільового трафіку за пріоритетними напрямками:
- Кондиціонери;
- Бренди кондиціонерів;
- Встановлення кондиціонерів.
Вихідні дані
Регіон: Україна
Пріоритетне географічне розташування: Київ та найближчі міста
Платформа: OpenCart
На проєкті має місце яскраво виражена сезонність:
- березень, квітень — високий сезон;
- травень, червень — пік сезону;
- липень, серпень — високий сезон;
- з вересня — падіння попиту.
Аналіз ніші та конкурентів
Одне з найважливіших завдань для наших фахівців на старті оптимізації — аналіз ніші та конкурентів. Під час аналізу пошукової видачі стало зрозуміло, що конкурентів можна поділити на дві категорії:
- Трастові та SEO-оптимізовані інтернет-магазини та маркетплейси, наприклад, rozetka.com.ua, comfy.ua, hotline.ua;
- SEO-оптимізовані нішеві сайти, такі як climat-opt.com.ua, air-conditioner.ua, conditioner.kiev.ua, кондиціонери.kiev.ua.
При старті просування наші оптимізатори виважено оцінювали можливості сайту та розуміли, що конкурувати з rozetka.com.ua та подібними магазинами немає можливості, тому поставили завдання обійти нішеві сайти за пріоритетними запитами.
Фахівці компанії детально проаналізували конкурентів, після чого розпочали роботу:
- внутрішню оптимізацію;
- юзабіліті;
- кількість посадочних сторінок;
- якість та кількість посилань;
- співвідношення анкорних посилань до безанкорних.
Процес роботи
Внутрішня оптимізація
У перший місяць робіт наші фахівці виконали аудит сайту, де детально описали всі технічні помилки та усунули їх. Основні помилки були пов’язані з дублями сторінок, проблемами з індексацією деяких фільтрів тощо.
Надалі ми проводили щотижневий аналіз Google Search Console і, у разі виявлення нових помилок, оперативно їх виправляли.
Проєкт просувається досить тривалий термін, і весь цей час алгоритми Гугла розвивалися. Враховуючи цей нюанс, оптимізатори нашої компанії раз на 5-6 місяців проводили повторний детальний технічний аудит сайту, виправляючи нові помилки та адаптуючи сайт до нових факторів ранжування в Гугл.
Основні технічні помилки, що були виправлені:
- закрито від індексації технічні сторінки;
- доопрацьовано robots.txt;
- виправлені помилки у sitemap.xml;
- виправлено проблеми з битими посиланнями за допомогою 301 редиректів;
- усунуто помилки GWT;
- оптимізовано швидкість завантаження сайту та постійно доопрацьовується;
- усунуто дублі мета-тегів;
- вирішена проблема з індексацією текстів.
Аналіз сайту на основі Інструкції для асесорів
Аналіз сайту на основі Інструкції для асесорів — новий напрямок, який наші фахівці відкрили для себе і почали практикувати трохи більше року тому. Оцінка асесора Гугла безпосередньо не впливає на ранжування сайту та не є фактором ранжування, проте алгоритми пошукової системи навчаються на основі цих оцінок, а це означає, що всі пункти (і навіть більше), описані в Інструкції, обов’язково мають бути реалізовані на сайті. Особливо це важливо для категорії YMYL, в якій знаходиться наш сайт. Критерії E-A-T дуже важливі, тож Гугл постійно покращує свої алгоритми для кращого їх розуміння.
Нижче — деякі пункти, реалізовані нами на сайті
- На картках товарів додано вкладки:
- Доставка;
- Оплата;
- Повернення товару;
- Гарантія;
- Сертифікати;
- Інструкції;
- Крім окремих блоків оплати, доставки, гарантії тощо, на сторінках товарів додатково створено сторінки, що детально описують корисну для відвідувача інформацію;
- Створено сторінку «Наші роботи»: https://www.kievkomfort.com.ua/info/nashi-raboti/, яка показує якість та кількість виконаних робіт, підвищуючи цим експертність компанії в ніші
Збір семантичного ядра та контент-план
Враховуючи пріоритетні категорії та сторінки, які надав клієнт на початковому етапі, наші оптимізатори розпочали збір семантичного ядра. Оскільки цей сайт — інтернет-магазин, під час збору ми використали міксування ключових слів, що значно прискорило його.
Зібравши семантичне ядро та проаналізувавши позиції пріоритетних сторінок за запитами, ми склали контент-план для написання текстів. У першій ітерації написано близько 80 000 символів для 28 груп.
У кожному наступному періоді просування проєкту, фахівці розширювали ядро сторінками фільтрації та менш пріоритетними категоріями, сторінками брендів, а наші копірайтери писали новий контент.
З огляду на те, що проєкт у роботі досить давно, ми періодично аналізували конкурентів, шукали нові точки зростання, а також підтримували актуальність вже зібраного семантичного ядра.
Сторінки по містах
Для клієнта було важливо отримати хороші позиції та трафік не лише у Києві, а й у деяких найближчих містах, для кожного з яких ми створили окрему посадкову сторінку. Здобути хороші позиції в невеликих містах було досить легко, позаяк основні конкуренти не створювали таких сторінок.
Сніппет та підвищення CTR
На окрему увагу заслуговує робота зі сніпетом і підвищенням клікабельності. На роботи з поліпшення сніпету нами було виділено досить багато часу, що принесло плоди.
Для відокремлення нашого сніпету від інших, ми використовували спецсимволи та Emoji у title та description. А за допомогою мікророзмітки FAQ та рейтингу, ми отримали збільшений сніпет.
Важливо! Зазвичай для того, аби отримати рейтинг у сніпеті, ми використовуємо мікророзмітку Product та aggregateRating. Але тести показали, що мікророзмітка FAQ і Product конфліктує (виводиться тільки Product з aggregateRating). Тому, аби отримати FAQ та рейтинг у сніпеті, ми використовували зв’язку FAQ+CreativeWorkSeries+aggregateRating.
Всі ці дії досить незначні, але вони підвищили клікабельність сніпету.
Зовнішня оптимізація
На старті робіт наші оптимізатори провели аналіз поточної маси посилань і виявили такі проблеми:
- велика кількість неякісних посилань;
- високий відсоток безанкорних посилань;
- слабкий приріст маси посилань.
Після аналізу маси посилань, ми відхилили погані посилання за допомогою Google Disavow Links Tool і взялися до нарощування нових. При нарощуванні маси посилань було прийнято рішення тримати співвідношення анкорних посилань до безанкорних приблизно 30 на 70%, при цьому підвищуючи відсоток входження анкорних посилань на сторінках з поганим зростанням позицій. Такі дії дозволили нам ефективно та безпечно будувати масу посилань.
Оптимізація «Гугл. Мій бізнес»
На наш подив, більшість SEO-агенцій досі не приділяють належної уваги оптимізації картки «Гугл. Мій бізнес», незважаючи на те, що це досить простий та швидкий спосіб отримати додатковий трафік та конверсії у пріоритетному регіоні.
*динаміка дзвінків з картки «Гугл. Мій бізнес» за червень-серпень.
Для підвищення позицій та CTR нашої картки, ми використовували ключові слова та Emoji у назві.
І вам ми рекомендуємо заповнювати атрибути у картці «Гугл. Мій бізнес», позаяк тепер вони теж виводяться у пошуковій видачі, тим самим збільшуючи та трохи виділяючи вашу картку на тлі інших.
Крім цього, наші спеціалісти:
- оптимізували назву картки;
- завантажили додаткові фотографії;
- закупили відгуки та підвищили рейтинг;
- щотижня публікували записи.
Результати
- 85% запитів — у топ 10;
- 71% запитів — у топ 5;
- 54% запитів — у топ 3.
Сайт стабільно займає топ 1-2 за пріоритетними та висококонкурентними запитами в ніші, випереджаючи трастові та SEO-оптимізовані сайти, про які ми писали в розділі аналізу конкурентів.
За деякими запитами rozetka.com.ua все ще знаходиться у топ 1, випереджаючи нас.
«Посунути» її буде досить складно, але враховуючи, що ми це вже зробили для більшості запитів, мета цілком реальна й вимагатиме лише більше часу.
Позиції за найпріоритетнішою сторінкою брендів:
За загальним запитами (Cooper&Hunter) позиції трохи відстають, оскільки у пошуковій видачі за такими запитами вище ранжуються головні сторінки сайтів, що «заточені» під конкретний бренд.
Позиції з основної послуги сайту:
Ще кілька прикладів менш пріоритетних груп:
Висновки
Як видно за позиціями, навіть у висококонкурентній ніші, де топ 5 зайнято трастовими інтернет-магазинами, маркетплейсами та топовими агрегатори всеукраїнського рівня, цілком реально ранжуватись у топ 1 за конкурентними запитами та отримувати достатньо трафіку.
Учасники проєкту
Менеджер проєкту: Ганна Дроб’язко
Оптимізатори: Юрій Ощаповський, Маргарита Мусієнко
Лінкер: Євген Федченко