Клієнт
ADONIS — багатопрофільний медичний центр, що працює в Києві понад 20 років й надає широкий спектр медичних послуг для дорослих і дітей. До мережі входить 10 філій в різних районах столиці та області, включно з дослідницькою лабораторією і 2 пологовими будинками.
Наша задача
Зростання позицій і пошукового цільового трафіку за пріоритетними напрямами:
- Пологовий будинок;
- Гінекологія;
- Педіатрія та дитяча хірургія;
- Хірургія;
- Пластична хірургія;
- Репродуктологія.
Основна мета — вийти у топ 3 по запитах пріоритетних категорій.
Вихідні дані
- Регіон: Київ
- Пріоритетна пошукова система: Гугл
- Платформа сайту: WordPress
- Мова: російська, українська
- Початок робіт: грудень 2020
Аналіз ніші і конкурентів
У цій ніші досить високий рівень конкуренції — у топ 10 по цільових запитах ранжуються:
- топові клініки;
- агрегатори медичних послуг;
- нішеві вузькопрофільні клініки;
- інформаційні сайти.
На етапі прийому проєкту в роботу, наші фахівці провели порівняльний аналіз базових метрик сайту, що просувається, та конкурентів:
Домен |
DR (Ahrefs) | Сторінок, що посилаються (Ahrefs) | Доменів, що посилаються (Ahrefs) | Ключові фрази (Serpstat) | Трафік (Serpstat) |
adonis.com.ua | 29 | 4818 | 209 | 154100 | 49380 |
leleka.com.ua | 32 | 2857 | 951 | 196300 | 70990 |
isida.ua | 36 | 223680 | 642 | 112840 | 249600 |
mdclinics.com.ua | 33 | 4799 | 597 | 279900 | 178700 |
viva.clinic | 29 | 943 | 102 | 312800 | 79230 |
medcity.ua | 42 | 4042 | 932 | 533700 | 150000 |
dobrobut.com | 53 | 37000 | 1360 | 1600000 | 735300 |
medikom.ua | 39 | 9000 | 488 | 1100000 | 598300 |
oxford-med.com.ua | 51 | 3900000 | 925 | 1800000 | 447100 |
3 з 9 проектів з цієї таблиці є клієнтами по SEO компанії Авеб
Таблиця конкурентів за даними сервісу serpstat.com:
Порівняльна таблиця профілю посилань конкурентів за даними сервісу ahrefs.com:
Процес роботи
Технічна оптимізація
Просування сайту ми розпочали з повного перегляду технічної оптимізації. Основна мета SEO-специфікації полягає у виявленні технічних помилок на сайті на початковому етапі робіт, а також у перевірці його на відповідність вимогам Гугла.
У межах комплексного аудиту наші фахівці провели повний аналіз сайту, склавши детальне технічне завдання, реалізація якого дозволить поліпшити ранжування у пошуковій системі, індексацію ресурсу й залучити більше органічного трафіку.
Наша технічна специфікація складалася з 43 пунктів перевірок і рекомендацій щодо поліпшення на 31 сторінці.
Перелік всіх перевірок і рекомендацій:
Програмна реалізація | Результат перевірки | Пріоритет | Виконавець | |
1. | Аналіз IP сайту | виправити | низький | програміст |
2. | Перевірка сайту на наявність вирусів, шкідливих скриптів, наявність сайту у блек-листах |
ОК | високий | програміст |
3. | Аналіз історії домену за WhoIs та web.archive | ОК | високий | програміст |
4. | Перевірка на наявність елементів, що можуть негативно впливати на взаємодію користувача з сайтом |
ОК | високий | програміст |
5. | Перевірка на наявність коректного формування SEO-Friendly URL (ЛЗУ) |
ОК | високий | програміст |
6. | Перевірка на склеювання дзеркал та повних дублів | ОК | високий | программист |
7. | Перевірка повного дублювання контенту | виправити | високий | програміст |
8. | Перевірка на наявність у індексі технічних сторінок, сторінок з дублюванням контенту або без контенту |
ОК | високий | програміст |
9. | Перевірка на коректність відповідей серверу на запити сторінок |
ОК | високий | |
10. | Перевірка коду сторінок на наявність помилок у HTML и CSS |
виправити | середній | програміст |
11. | Перевірити наявність та помилки у SSL-сертифікаті | виправити | високий | програміст |
12. | Перевірити на наявність прихованих або спамних посилань на зовнішні ресурси |
ОК | високий | програміст |
13. | Перевірити коректність налаштувань файлу robots.txt | виправити | високий | програміст/контент-менеджер |
14. | Підключити GWT | виправити | високий | програміст |
15. | Подключити GA | виправити | високий | оптимізатор |
17. | Перевірити Sitemap.xml | виправити | середній | програміст |
18. | Перевірка доступності CSS и JS | ОК | середній | програміст |
19. | Перевірка на наявність мікроформатів | виправити | середній | програміст |
20. | Перевірка наявності кнопок соцмереж | виправити | низький | програміст |
21. | Перевірка швидкості завантаження сайту | виправити | високий | програміст |
22. | Перевірка наявності та оптимізації мультимовності | виправити | середній | програміст |
23. | Перевірка наявності мобільної версії сайту | ОК | середній | програміст |
24. | Перевірка адаптивності сайту на різних типах пристроїв | ОК | середній | програміст |
25. | Перевірка коректності виведення текстового контенту | ОК | високий | програміст |
26. | Відстеження контенту Stat.Aweb у SEO-моніторингу | виправити | низький | програміст |
27. | Перевірка наявності на сторінках елементів (комерційних факторів) необхідних для ранжування у цій тематиці |
виправити | середній | програміст |
28. | Перевірка часткового дублювання контенту | виправити | середній | програміст |
29. | Усунути видалення неактуальних і відсутніх в наявності товарів |
ОК | високий | програміст |
30. | Перевірити індексацію відгуків на сайті | ОК | середній | програміст |
31. | Чи видно контент з відключеним JavaScript | ОК | середній | програміст |
Контент | Результат перевірки | Пріоритет | Виконавець | |
32. | Перевірка на наявність афіліатів | ОК | високий | |
33. | Перевірка гео-налаштувань у GWT | ОК | високий | оптимізатор |
34. | Перевірка коректності формування мета-тегів | виправити | високий | контент-менеджер або програміст |
35. | Перевірка наявності та унікальності контенту на сайті | ОК | високий | контент-менеджер |
36. | Перевірка наявності цільових сторінок під СЯ | ОК | низький | контент-менеджер |
37. | Перевірка оптимізації текстового контенту | виправити | середній | програміст |
38. | Перевірка доступності форматування контенту | ОК | середній | програміст |
Структура и перелінкування | Результат перевірки | Пріоритет | Виконавець | |
39. | Перевірка наявності меню «хлібних крихт» | ОК | високий | програміст |
40. | Перевірка перелінкування на сайті | виправити | середній | програміст |
42. | Перевірка на наявність битих посилань | ОК | середній | програміст |
43. | Перевірка сайту на відповідність вимогам інструкції для асесорів |
виправити | високий | програміст |
Фахівці нашої компанії впровадили список технічних правок:
- усунули повне дублювання контенту: налаштували 301 редиректи з URL у верхньому регістрі на URL в нижньому, закрили від індексації службові сторінки, сторінки пагінації тощо;
- виправили помилки у SSL-сертифікаті, піднявши рівень захисту до оцінки «А», згідно оцінки сервісу SSL Server Test;
- усунули помилки в HTML і CSS-коді;
- реалізували автоматичну генерацію sitemap.xml за допомогою движку сайту;
- усунули помилки мікророзмітки, реалізували мікророзмітки Physician на сторінках лікарів, aggregateRating і FAQ на сторінках категорій послуг;
- закрили від індексації «сміттєві» й технічні сторінки сайту за допомогою noindex;
- підвищили швидкість завантаження сайту з червоної зони у жовту та зелену;
- реалізували коректну роботу різних мовних версій сайту;
- допрацювали оптимізацію текстового контенту: заголовки H1-H6, блок цін на сторінках послуг, Alt зображень й багато іншого;
- оптимізували внутрішню перелінковку.
Семантичне ядро та контент-план
Наші оптимізатори створили максимально розгорнуту структуру категорій та підкатегорій для послуг клініки, з метою охоплення всіх пошукових запитів. Отже, для категорії «Комп’ютерна томографія (КТ)» ми опрацювали посадочні сторінки для всіх зон і напрямків:
- КТ хребта;
- КТ органів черевної порожнини та малого тазу;
- КТ шиї;
- КТ кінцівок;
- КТ придаткових пазух носа;
- КТ із контрастом;
- КТ ангіографія;
- КТ малого тазу;
- КТ онкоскринінгу;
- КТ при політравмі;
- дентальна КТ;
- комплексна КТ.
Для всіх сторінок ми створили опис, а також опрацювали розміщення статей в блозі. Важливо, що усі тексти писав лікар, який спеціалізується на цих послугах, тому вони відповідали вимогам експертності та авторитетності — інформація подавалася в енциклопедичному вигляді, та надавала вичерпну відповідь на всі питання користувачів по відповідній темі. Крім того, статті та описи ми доповнювали візуальним контентом: зображеннями, відео, інфографікою.
Приклад структури текстового опису сторінки послуги:
- Що це таке;
- Показання до проведення;
- Протипоказання, можливі побічні ефекти;
- Підготовка до процедури;
- Як проводиться процедура;
- Обмеження після процедури;
- Рекомендації по догляду та відновленню.
Приведення сайту у відповідність до інструкції для асесорів Гугла
Сайт клініки відноситься до категорії YMYL (Your Money or Your Life), тому має відповідати високим показникам E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness).
Наші фахівці детально вивчили інструкцію для асесорів Гугла, а також досвід топових клінік, в тому числі західних, й застосували його по до сайту, що просуваємо. В результаті, ми створили інформативні сторінки, на яких користувач міг прочитати максимум відомостей щодо послуги, яку надають у клініці.
Крім того, ми наповнили сторінки лікарів інформативним контентом, аби потенційний пацієнт міг заочно познайомитися з кожним лікарем, дізнавшись про нього максимум необхідної інформації.
Приблизний перелік покращень, реалізованих нами на сайті
Сторінки розділу «Послуги»:
- додали блок цін;
- додали блок «Лікарі»;
- реалізували блок інформаційних статей за даною послугою;
- впровадили блок «Часті питання» про послугу;
- додали функціонал відгуків.
Сторінка «Про клініку»:
- список філій і напрямків;
- переваги клініки;
- сертифікати та ліцензії;
- фото клініки;
- лікарі клініки.
Сторінки лікарів:
- інформація про освіту та стаж роботи;
- вказали досвід роботи та науковий ступінь;
- вказали актуальні посади та професійні навички;
- реалізували можливість залишити відгук про лікаря.
Список рекомендацій, над якими ми працюємо сьогодні:
- авторство на сторінках послуг і статей блогу;
- список використаної літератури на сторінках послуг і в статтях блогу;
- публікація у футері сайту ліцензії клініки з посиланням на МОЗ.
Зовнішня оптимізація
Як ми знаємо, зовнішня оптимізація сайту надзвичайно важлива, особливо з огляду на високу конкуренцію в ніші.
Насамперед наші фахівці провели аудит наявної маси посилань й донорів, та відхилили неякісні майданчики за допомогою Google Disavow Tool.
Надалі ми склали план з нарощування якісної маси посилань й стратегію його впровадження у процес оптимізації сайту.
Оцінку донорів для розміщення посилань ми проводимо за переліком метрик, обираючи кращі за співвідношенням ціна/якість:
- SimilarWeb: Traffic, Organic, Time on site, Page Views, Bounce Rate;
- Ahrefs: DR, RD/OD;
- Majestic: CF/TF;
- CheckTrust: Trust, Spam.
Окремо варто відзначити, що під час старту робіт мала місце негативна динаміка зростання профілю посилань. За 3 місяці кількість доменів, що посилаються, скоротилася з 400 до 200. Ми зупинили катастрофічне падіння, після чого приступили до нарощування профілю. Спираючись на грамотно розроблену стратегію нарощування, нашим фахівцям вдалося за 6 місяців збільшити кількість посилань донорів на 180 доменів.
Для нарощування посилань ми використовували:
- розміщення статей;
- закупівлі на біржі посилань;
- крауд-маркетинг;
- нестандартне розміщення (посилання з play.google.com, amazon та інших ресурсів).
Робота з картками компанії на «Гугл. Мапи»
Наші фахівці оптимізували та наповнили контентом картки компанії у «Гугл. Мій бізнес» для всіх 10 філій клініки:
- заповнили стандартну інформацію в картці;
- оптимізували назви з використанням цільових ключових фраз;
- додали Emoji для підвищення CTR;
- заповнили атрибути, що відображаються у видачі, збільшуючи розмір картки і підвищуючи CTR;
- щотижня публікували записи та новини клінік;
- моніторили відгуки та підвищення рейтингу компанії.
Mini-SERM
У межах просування сайту, щодо всіх проєктів нашої компанії ми проводимо SERM-оптимізацію — вид робіт, спрямований на підвищення репутації бізнесу в інтернеті. Оскільки сайт відноситься до категорії YMYL (Your Money Your Life), важливо максимально скрупульозно опрацьовувати E-A-T-фактори.
За рахунок підвищення рейтингу сайту та репутації бізнесу, поліпшення впізнаваності компанії в Мережі, ми підвищуємо експертність і авторитетність ресурсу не лише в очах користувача, але й пошукової системи. Це позитивно позначається на просуванні проєкту, оскільки Гугл більше довіряє експертним, авторитетним і надійним сайтам, що надають якісну інформацію, і не вводять в оману користувачів.
Для поліпшення репутації цього проєкту ми підібрали як профільні медичні портали (likarni.com, doc.ua, medcentre.com.ua тощо), так і популярні майданчики з відгуками (otzovik.com, otzyvua.net, zoon.com.ua). Створивши сторінки на цих ресурсах, наші фахівці постійно проводять роботи з поліпшення репутації шляхом розміщення відгуків.
Досягнення цілей по позиціях
За більшістю пріоритетних груп та ключів нам вдалося вийти в топ 3.
Гінекологія:
Педіатрія:
Пологовий будинок:
Хірургія:
Дитяча хірургія:
Репродуктологія:
МРТ:
УЗД серця:
Дитяча урологія:
Пренатальний скринінг:
Досягнення цілей по трафіку
Графік зростання безкоштовного пошукового трафіку проєкту за період 01.01.2020 … 31.07.2021
Приріст безкоштовного пошукового трафіку за період нашого просування 01.01.2021 … 31.07.2021 (у порівнянні з аналогічним періодом минулого року) склав 152,99% — 1,236,674 проти 488,821:
Висновок
Незважаючи на те, що конкуренція в ніші дуже висока і у топі ранжуються сильні конкуренти, нашій команді вдалося зайняти очікувані позиції та досягти поставлених цілей по зростанню трафіку.
Основні фактори успіху:
- комплексний підхід у роботі над просуванням: технічна, внутрішня та зовнішня оптимізація;
- робота над факторами E-A-T;
- робота з розширення семантики та створення нових присадних;
- експертний контент, підготовлений співробітниками клініки.
Участники проєкту:
Менеджер проекту: Катерина Тимошенко
Оптимізатор: Андрій Легкобит, Юрій Ощаповський
Лінкер: Євген Федченко