⬆️ Переможці в номінації Search Innovation
Google Partner

Виведення у топ 10 сайта з продажу лабораторного та медичного обладнання

Автор:
Оптимізатор
Рецензент: Олег Гаврилюк
Керівник оптимізаторів
5,00 3 оцінки
, ,
Виведення у топ 10 сайта з продажу лабораторного та медичного обладнання

Клієнт

Компанія, що спеціалізується на виробництві та постачанні лабораторного, медичного обладнання, а також витратних матеріалів.

Наша задача

Зростання позицій сайту за пріоритетними групами товарів, включно з вкладеними підкатегоріями:

  • Мікроскопи (бізнес-модель — продаж товару B2C і B2B).
  • Центрифуги (бізнес-модель — продажу товару B2B).
  • Дистилятори (бізнес-модель — продаж товару B2B).
  • Термостати (бізнес-модель — продаж товару B2B).

Вихідні дані

Регіон: вся Україна та Київ

Пріоритетна пошукова система: Гугл

Початок робіт: грудень 2020 року

Сезонність у ніші: відсутня

Аналіз ніші та обмеження

Цільова аудиторія клієнта: бюджетні організації, інститути, медичні установи, нові дилери, батьки дитини-старшокласника.

На початку робіт над проєктом наші оптимізатори провели аналіз конкурентів, до числа яких увійшли:

  • великі багатопрофільні інтернет-магазини (наприклад, rozetka.com.ua, epicentrk.ua, f.ua, allo.ua);
  • маркетплейси та сайти-агрегатори (наприклад, prom.ua, hotline.ua);
  • кілька спеціалізованих інтернет-магазинів, наприклад, oz.com.ua, astroscope.com.ua.

Ми мали побоювання, що зрушити сайти таких конкурентів з пошукової видачі буде складно, оскільки вони вже мають вагомий обсяг маси посилань й брендовий трафік.

Далі наші фахівці виконали детальний аналіз 9 спеціалізованих інтернет-магазинів за допомогою сервісів SimilarWeb, Ahrefs, SemRush, SerpStat:

  • https://sigeta.com.ua/
  • http://www.bresser-ukraine.com.ua/
  • https://biomed.ua/
  • https://opticalmarket.com.ua/
  • https://astroscope.com.ua/
  • https://oz.com.ua/
  • https://www.meteomaster.com.ua/
  • http://mikroskopi.com.ua/
  • http://best-optics.com.ua/

Приклад таблиці з аудитом метрик сайтів:

Аналіз загальних показників sigeta.com.ua bresser-ukraine.com.ua biomed.ua opticalmarket.com.ua astroscope.com.ua oz.com.ua meteomaster.com.ua mikroskopi.com.ua best-optics.com.ua
Видимість по Google.com.ua 0,01 0,02 3,24 2,43 6,41 4,17 1,43 0,23 0,16
Метрика сервісу serpstat.com, що вказує на рівень ранжування сайту у пошуковій системі Гугл
Місячний трафік з пошукової системи Гугл 70 348 15360 11000 20340 17690 4230 637 1050
Трафік, що одержує сайт на місяць з пошукової системи Гугл (за даними сервісу Serpstat). 
Domain Rank 26 4.7 16 7 34 37 27 14 4
Метрика сервісу Ahrefs, що вказує на «значимість» домену на підставі кількості та якості посилань.
Сторінок, що посилаються 34 1470 619 2680 24600 1520 782 213 473
Кількість сторінок на зовнішніх сайтах з посиланням на аналізований домен (за даними сервісу Ahrefs.com) 
Доменів, що посилаються 11 9 114 199 468 280 219 38 62
Кількість доменів (сайтів) з посиланням на аналізований сайт (за даними сервісу Ahrefs.com). 
Сторінок у індексі Гугла 195 416 1520 14100 12400 6230 6040 1090 4930
Кількість сторінок сайту в основному індексі пошукової системи Гугл

Зі складеного списку конкурентів, за основними параметрами лідирував сайт https://astroscope.com.ua/: він мав найбільшу видимість (6,41) в пошуковій видачі Гугла та місячний трафік (20340).

Зі списку аналізованих сайтів, за пріоритетним напрямом «мікроскопи» конкуренцію у видачі становили 4 сайти:

  • oz.com.ua
  • astroscope.com.ua
  • mikroskopi.com.ua
  • meteomaster.com.ua

Історія позицій сайтів у топ 10 Гугла за основними ключовими запитами:

Наші оптимізатори детальніше вивчили структуру, контент, юзабіліті, зовнішню кількість посилань цих сайтів.

Дані Ahrefs за основними метриками:

oz.com.ua astroscope.com.ua mikroskopi.com.ua meteomaster.com.ua
Рейтинг домену 25 31 3.2 15
Домени-донори 300 527 10 236
Ref .gov domains 0 0 0 0
Ref .edu domains 2 0 0 2
Ref .com domains 80 90 2 59
Ref .net domains 12 17 3 10
Ref .org domains 16 14 1 11
IP-донори 211 383 12 222
Підсети 184 343 11 204
Сторінки, що посилаються 955 9,019 0 783
Беклінки 1,474 18,962 160 865
Прокраулені сторінки 428 7 82 0
Текст 1,469 18,957 207 852
DoFollow 957 17,799 0 617
NoFollow 512 1,158 207 234
Редирект 2 5 0 6
Зображення 290 159 10 74
Форма 0 0 0 0
.gov 0 0 0 0
.edu 3 0 0 2

Динаміка зростання донорів за Ahrefs:


Наші фахівці підготували стратегію робіт над проєктом з урахуванням результатів проведеного аналізу та особливостей виявлених конкурентів в пошуку.

Семантичне ядро

Наші фахівці зібрали 258 ключових запитів у 34 семантичних групах.

У старій версії сайту, для 23 семантичних груп відсутні посадкові сторінки. Ми надали клієнту рекомендовану ієрархічну структуру зі створення відсутніх цільових сторінок — її буде реалізовано у новій версії сайту.

Приклад структури блоку фільтрації для розділу «Мікроскопи»:

На наявній версії сайту було створено лише 2 нові сторінки для груп «Центрифуги» та «Дитячі мікроскопи». В активному просуванні сьогодні — 11 семантичних груп.

Контент

Наші оптимізатори проаналізували текстові описи на всіх сторінках сайту, включаючи сторінки товарів. Підготували список сторінок без них і сторінок з неунікальними описами, що склали приблизно 50% обсягу всіх сторінок на сайті. Наші копірайтери щомісяця пишуть нові тексти згідно контент-плану. Описи для цільових сторінок, що просуваються, вже написані та розміщені.

Сайтом одночасно користуються як медичні, лабораторні установи, так і споживачі, які вирішили придбати мікроскоп для домашнього користування. Тому контент сайту ми готували на зрозумілій всім користувачам мовою, включаючи у нього достатньо інформативності, зрозумілі терміни та розкриваючи позитивні сторони тих чи інших категорій. Під час роботи над контентом копірайтери орієнтувалися на стилістику викладу вже розміщених на сайті текстів.

Крім того, ми також врахували критерії оцінки E-A-T (експертність, авторитетність і надійність) і YMYL з Інструкції для асесорів Гугла. А саме:

  • повноту контенту — ми готували інформаційно ємні описи;
  • структурованість — наші фахівці дотримувалися ієрархічної організації контенту;
  • візуальну складову — ми включали списки, таблиці, світлини, відео;
  • унікальність контенту — 100%;
  • контролювали входження ключових запитів — від насичення ними, читабельність тексту не має страждати.

Усунення технічних помилок

На старті наших робіт, клієнт мав два сайти: робочий, відкритий для індексації на платформі WordPress, і новий, підготовлений на платформі OpenCart, що перебував у процесі наповнення й був закритий від індексації.

На початку робіт нашим завданням було проведення детального технічного аудиту нової версії сайту, а після ми мали взяти на себе подальші роботи — починаючи з хостингу, підтримки, тестування, доопрацювань сайту та закінчуючи SEO.

У перший місяць робіт ми провели детальний технічний аналіз нової версії сайту, як і домовилися з клієнтом. За підсумками робіт, наші фахівці надали перелік виявлених програмних помилок, технічне завдання щодо їх усунення, рекомендації з розширення структури, рекомендації щодо поліпшення якості контенту на основі Інструкції для асесорів Гугла.

Перевірку ми виконали по 44 пунктах. Нижче наведено частину таблиці з результатами перевірки.

Завершення робіт по новій версії сайту затримувалося, а програмні доробки на старій версії клієнт не передбачав. Однак, чекати реалізації всіх правок у новій версії — досить проблематично через належну реакцію з боку розробників.

Саме тому ми узгодили з клієнтом початок робіт з SEO-просування саме старого сайту, аби після реалізації мапи 301 редиректів і публікації нового сайту, він вже мав хоча б мінімальні позиції у пошуковій видачі.

Для старої версії сайту оптимізатори також провели повний технічний аудит, виділивши критично необхідні правки, докладніше про які — нижче.

  1. На сайті виявили вірус — при кліку на фотографію товару та інші елементи сторінки відбувалася переадресація на сторонні ресурси. Необхідно було очистити сайт від вірусів, при цьому не оновлюючи версію CMS-системи, адже багато модулів могли перестати працювати.Як стало відомо в процесі роботи, сайт періодично зламували зловмисники, розставляючи зовнішні посилання на спамні інтернет-майданчики.Спочатку ми спробували вирішити проблему з допомогою попереднього орендодавця хостингу, але таким чином захистити сайт від зламів не вдалося.Наші оптимізатори залучили до вирішення цього питання штатних програмістів компанії, які успішно очистили сайт від вірусів: провели переїзд сайту та перенаправили домен на новий хостинг, розгорнули на ньому резервну копію старого сайту та встановили SSL-сертифікат.Під час наступного зламу ми зафіксували його слабке місце — і наші програмісти успішно виправили ваду, остаточно позбавивши сайт від вірусів і захистивши його від подальших зламів.Згодом на новий хостинг ми також перенесли всі поштові акаунти клієнта. На сьогодні ми працюємо над завданням з трансферу доменного імені до іншого реєстратора.
  2. Наші оптимізатори підготували та розмістили оптимізовані мета-теги для цільових сторінок. З метою підвищення привабливості сніпетів в пошуковій видачі, до змісту мета-тегів ми додали Emoji.
  3. Наші фахівці виявили в індексі Гугла повного дублера сайту — його оперативно закрили від індексації за допомогою файлу robots.txt та видалили з індексу за допомогою сервісу для веб-майстра Гугла.
  4. Оптимізатори компанії визначили, що показник швидкості завантаження сайту занизький. Для пошуку причин звернулися до програмістів, які виявили вагому затримку відгуку (TTFB> 1.2 секунди). Наразі ми працюємо над переходом з загального сервера на власний VPS. Після його завершення, ми додатково налаштуємо кешування, оптимізуємо світлини (на банері є зображення вагою у 5Мб), JS, CSS, налаштуємо відкладене завантаження сторонніх скриптів аналітики.

Опрацювання сторінок на основі Інструкції для асесорів Гугла

Дотримуючись Інструкції, оптимізатори нашої компанії підготували список рекомендацій для кожного типу сторінки на сайті щодо поліпшення якості їх наповнення: категорій, фільтрів, товарів, головної сторінки, інформаційних сторінок.

Список рекомендацій складається з 33 пунктів, і ось кілька прикладів з них:

  • з метою підвищення рівня довіри користувачів до компанії та її продукції, необхідно додати на сайт сертифікати якості;
  • аби користувач міг отримати відповіді на всі питання щодо представлених товарів, потрібно записати та розмістити на сторінках одно-, двохвилинне відео, у якому викласти основні переваги, характеристики, провести короткий огляд товару, порівняння та розповісти про основні правила експлуатації;
  • оскільки товари медичної тематики мають специфічні правила експлуатації, їх необхідно відобразити на сторінці;
  • варто заздалегідь відповісти на найбільш поширені питання покупців про продукцію, розмістивши FAQ на сторінках;
  • підготувати та розмістити порівняльні таблиці товарів;
  • підготувати унікальні інфографіки, що допоможуть донести важливу інформацію у доступній формі;
  • записати та розмістити на головній сторінці сайту відео, у якому розповісти про переваги компанії;
  • вказати на сайті інформацію про заслуги компанії (участь у виставках, наявність у рейтингах);
  • розмістити на сайті розділ з експертами/менеджерами з продажу;
  • розмістити на сайті віджети з рейтингами та відгуками зі сторонніх каталогів або сайтів з відгуками;
  • додати на сайт функціонал «Стежити за ціною», «Купити в один клік», «Обране/Список бажань», функціонал порівняння товарів.

Перелік рекомендацій ми детально обговорили з клієнтом, підкоригували його з урахуванням специфіки ніші й на сьогодні правки — у процесі впровадження для нової версії сайту.

Зовнішня оптимізація

У перший місяць робіт над проєктом наші оптимізатори провели детальний аналіз поточної маси посилань з урахуванням даних сервісу Ahrefs й вебмайстра Гугла.

За всю історію проєкту, неприродна динаміка кількості посилань доменів спостерігається до 2014 року. Починаючи з 2014 року, різких приростів й падінь доменів-донорів не спостерігалося.

На момент старту робіт на проєкт посилалися 3590 беклінків зі 128 унікальних доменів.

Тимчасові посилання з агрегаторів (Sape, TrustLink тощо) — відсутні.

Заходи, впроваджені вручну, були відсутні (за даними Google Search Console).

Зростання маси посилань було дуже слабким — за останній рік перед стартом наших робіт, кількість донорів була збільшена зі 110 до 128.

Показник якості маси посилань домену — DR = 41.

Анкор-лист проєкту не був оптимізований до основних цільових запитів. У списку топ-анкорів були відсутні такі, що включають основні ключові запити.

Серед списку донорів ми виявили майданчики низької якості (з мінімальними показниками трафіку та якістю маси посилань DR) — у результаті, 63 домени наші фахівці відхилили за допомогою сервісу Disavow.

Список донорів переважно містив сайти-дилери, що копіюють опис продукції з сайту разом з розміщеними в них посиланнями на супутні та схожі товари. Це призвело до формування неоптимізованого листа з анкорами, що повторюються, наприклад, «5,0 Mpix».

Задля усунення цього недоліку та природного нарощування маси посилань від сайтів-дилерів із максимальною користю, фахівці нашої компанії провели такі роботи:

  • переглянули тексти та видалили анкорні посилання, розставлені в описах на інші товари компанії;
  • реалізували правки — під час копіювання тексту зі сторінки сайту автоматично дописується джерело: <URL сторінки, з якої копіюється текст>.

З урахуванням проведеного аналізу, оптимізатори проєкту підготували стратегію з нарощування маси посилань, що містила:

  • розміщення 10-20 природних безанкорних посилань з форумів та трастових каталогів для сторінок, що просуваються, 1 раз в 2 місяці;
  • щомісячну закупівлю 10-20 «вічних» посилань на біржах для сторінок, що просуваються (тип анкорів: безанкорні посилання, ПВ-посилання, посилання з розведеними анкорними текстами);
  • щомісячне розміщення 2-4 пресрелізів на трастових майданчиках;
  • щомісячний перегляд і коригування стратегії за результатами аналізу досягнутих позицій по цільових запитах.За 9 місяців нашої роботи над проєктом кількість донорів збільшилася до 229 ресурсів.

Динаміку зростання представлено ​​на графіку нижче:

Всі майданчики, на яких розміщуються посилання, ретельно перевіряються фахівцями нашої компанії по ряду показників якості за власною формулою для підрахунку.

Підсумки

За 9 місяців робіт над проєктом нашим співробітникам вдалося збільшити відсоток виведення запитів пріоритетних категорій:

  • у топ 10 — зростання з 33% до 96%;
  • у топ 5 — зростання з 17% до 82%;
  • у топ 3 — зростання з 10% до 48%.

Динаміку зростання у топ 10, топ 5 і топ 3 пошукової видачі приведено на скріншоті:

Нижче на скріншотах — приклади динаміки позицій по кількох пріоритетних групах.

 

 

 

Відповідно, виведення сторінок сайту в топ забезпечило зростання його відвідуваності.

Безкоштовний пошуковий трафік у липні 2021 року виріс на 22,6% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Безкоштовний пошуковий трафік в серпні 2021 року зріс на 45,61% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Що далі

Ми контролюємо завершальний етап робіт з розробки, наповнення й оптимізації нової версії сайту, а також супроводжуємо етап її публікації.

Наші фахівці продовжують працювати над створенням нового контенту для сайту.

Ми продовжуємо працювати над поліпшенням поведінкових факторів, у тому числі розробляючи програми лояльності, готуємо рекомендації з впровадження купонів/знижок/ремаркетингу тощо.

Наші співробітники збільшують обсяг маси посилань на проєкті.

Висновок

В умовах обмежених можливостей щодо внесення програмних правок і доопрацювань на сайті, наші фахівці зробили основний упор на грамотний контент і нарощування обсягу якісної маси посилань. Завдяки такій стратегії робіт було досягнуто основної мети клієнта — зростання позицій сайту в пошуку Гугла за пріоритетними групами товарів, включаючи вкладені підкатегорії. Отже, новий сайт, після його розробки та публікації, вже буде в топі пошукової видачі.

Участники проєкту

  • Менеджер проєкту: Анастасія Максюк
  • Оптимізатор: Тетяна Омельченко
Do something to stop this war! Russians are killing our children and civilians!