⬆️ Переможці в номінації Search Innovation
Google Partner

Що таке аудит інтернет-маркетингу?

Автор:
Менеджер з розвитку проектів
Поки оцінок немає
0 коментарів
Що таке аудит інтернет-маркетингу?

Інтернет-маркетинг розвивається, еволюціонує з кожним роком й поки не збирається зупинятись. Це дає зацікавленим бізнесам широкі можливості для просування в Інтернеті, а користувачам – можливість отримувати рекламу товарів, що їм дійсно потрібні. Фактично, цей розвиток працює на користь усіх учасників ринкових відносин.

Єдиний побічний ефект полягає у неможливості відслідкування ефективності відділу діджитал-маркетингу, якщо ви не є експертом у цьому питанні.

Ніби й маркетинг ефективний, але чи настільки, яким міг бути? Кількість трафіку не зростає, але й рекламні бюджети не збільшуються – чи це правильно? Ви отримаєте відповіді на ці та багато інших питань, ознайомившись з результатами аудиту вашого інтернет-маркетингу.

Що таке аудит

Аудит інтернет-маркетингу – це ретельне дослідження й оцінка всіх параметрів вашої маркетингової схеми. Зазвичай, він включає оцінку рекламних бюджетів та ефективності їх витрат, ефективності маркетингових зусиль загалом та окремих спеціалістів (або агенцій) зокрема. Також аналізують поточну стратегію розвитку та її успішне втілення.

Узагальнюючи, можна сказати, що аудит дозволить вам зрозуміти, як багато і на що були витрачені кошти, чи можна було витратити їх з більшою користю, покаже, чи все ви робите правильно. Також аудит допоможе визначити проблеми, про які ви могли навіть не здогадуватися.

Кому і навіщо потрібен аудит digital-маркетингу?

Саме слово «аудит» багатьма сприймається у негативному забарвленні, оскільки ми підсвідомо вважаємо його заходом, якого варто побоюватися і не допускати, аби він трапився. Насправді ж, потреба в аудиті може виникати за низкою причин, частина яких і справді може виявитися досить неприємною, а решта – цілком буденною. Тут ми розглянемо найпоширеніші причини для аудиту.

Найпростіша – час настав. Аудит треба проводити регулярно, наче діагностичний прийом у лікаря. Що швидше розвивається ваша маркетингова модель – то більша вірогідність, що щось піде не так, а аудит допоможе вам заощадити чимало часу та зусиль. Рекомендуємо проводити маркетинговий аналіз принаймні раз на рік, навіть якщо для цього немає очевидних підстав.

Необхідно оптимізувати витрати. Будь-яка схема діджитал-маркетингу, зі своїми солідними бюджетами та багатьма каналами залучення трафіку, містить кілька «підводних каменів»:

  • оплачені сервіси не використовуються;
  • кампанії не налаштовуються вручну;
  • проплачені оголошення містять посилання не неіснуючі сторінки тощо.

Такі помилки можуть накопичуватись, з часом починаючи забирати відчутну частину рекламного бюджету.

Ви незадоволені результатами роботи свого відділу маркетингу або підрядника, що веде ваш маркетинг на аутсорсі. Кожної з причин зі списку достатньо, аби провести аудит:

  • результати гірше за очікувані вами;
  • ви маєте сумніви щодо сумлінності робітника чи підрядника;
  • ви просто відчуваєте, що щось не так, але вам не вистачає знань у галузі маркетингу, аби зрозуміти, що саме.

Ви хочете отримати альтернативну точку зору. Не завжди незадовільний результат свідчить про помилки виконавця. Іноді, задля покращення показників, потрібен лише погляд зі сторони – думки людей, для яких ваш бізнес новий та незвичний, і які помітять щось, що можуть пропустити ваші співробітники.

Треба позначити точки росту та виявити оптимальні напрямки, які потребують більшого фінансування.

Що ви отримаєте в результаті аудиту?

Якщо ви вирішили замовити маркетинговий аудит, то до вибору агентства-аудитора потрібно підходити ретельно, як і до вибору іншого підрядника. Аудит – це величезний масив роботи, який необхідно виконати у стислі терміни. Від його результатів залежить дуже багато. І якщо ви обрали гідну агенцію для проведення аудиту, то, серед іншого, отримаєте:

  1. перелік помилок, допущених вашим відділом маркетингу, а також шляхи їх вирішення;
  2. звіти щодо ROI ваших рекламних кампаній, включно з ціною послуг підрядників або зарплатами співробітників, ефективністю маркетингових каналів та окремих кампаній, графіком розвитку;
  3. точні дані щодо ефективності роботи ваших співробітників або підрядників – ви зможете або заспокоїтись та бути впевненими у якості послуг, або з легким серцем розпочати пошуки нового підрядника або спеціаліста у штат;
  4. перелік можливих покращень, що можуть вплинути на успіх ваших маркетингових зусиль.

Що входить до комплексного аудиту інтернет-маркетингу та як його виконують?

Перелік послуг, що входять до стандартного аудиту, у різних агенцій може може відрізнятись. Деякі запропонують вам аудит ефективності роботи з блогерами та інфлюенсерами на різноманітних платформах, інші акцентуватимуть на аналізі ринку та конкурентів, але в основі аудиту все одно лежатимуть ці п’ять базових напрямків.

Аудит сайту та лендінгів

Аудит сайту можна розділити на кілька етапів, що міститимуть такі види перевірок:

  • наявність технічних помилок;
  • швидкість завантаження сайту;
  • наявність на сайті лендінгів для усіх послуг або товарів компанії;
  • зручність роботи з сайтом на різноманітних пристроях;
  • актуальність та якість інформації на сайті;
  • кількість та якість зовнішніх посилань на сайт;
  • наявність внутрішньої оптимізації сторінок.

Аудит соцмереж

Основна увага приділятиметься аналізу:

  • охоплення вашої ЦА;
  • якості креативів та рекламних кампаній;
  • порівняння якісних і кількісних показників ваших акаунтів щодо акаунтів ваших конкурентів;
  • вартість отриманих конверсій;
  • відповідність активностей бізнес-цілям вашої компанії;
  • регулярність публікацій та якість контенту;
  • швидкість реакції на питання та відгуки ЦА.

Аудит контекстної реклами

Основними напрямками для перевірки будуть:

  • коректність відстеження конверсій;
  • робота автоматичних стратегій рекламних кампаній;
  • якість заголовків та текстів оголошень;
  • використання аудиторних рішень для таргетингу;
  • використання розширень в оголошеннях;
  • якість лендінгів;
  • наявність різних типів рекламних кампаній;
  • перелік ключових запитів;
  • перелік мінус-слів;
  • коректність налаштувань геотаргетингу;
  • вартість конверсій;
  • розподілення бюджету між рекламними кампаніями в межах кабінету.

Аудит веб-аналітики

Зазвичай, все починається з перевірки правильності встановлення інструментів збору аналітики, таких як Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar, пікселів Facebook тощо.

Наступний крок – надати відповіді на такі питання:

  • які події налаштовані як цілі;
  • чи є імпорт даних з рекламних кабінетів у Google Analytics;
  • чи налаштовано передачу даних з колтрекінгу до CRM;
  • чи використовується наскрізна аналітика;
  • чи розмічено трафік UTM-мітками для розуміння його джерел.

Аудит email- та retention-маркетингу

Аудит емейл-маркетингу можна розділити на дві частини. У першій буде проведено перевірку технічних засобів для розсилки:

  1. яким сервісом для розсилки ви користуєтесь та чи використовуєте ви його можливості на 100%;
  2. як проводиться збір лідів та як їх перевіряють на валідність перед включенням до розсилки;
  3. який стан доменів для розсилки, чи «живі» вони взагалі або листи відразу потраплять в спам?

Другу частину присвячено безпосередньо структурі емейл- та ретеншн-маркетингу, налаштованих вашою стороною:

  1. чи маєте ви стратегію ремаркетингу, ретаргетингу і, якщо так, якою є ефективність їх роботи;
  2. чи налаштовано вхід у кампанії за різноманітними тригерами на сайті, чи має місце автоматизація утримання клієнтів або уся робота виконується вручну;
  3. чи проводите ви сегментацію бази і, якщо так, за якими параметрами;
  4. чи контролюєте ви відсоток відкриття листів;
  5. як відстежується ефективність розсилки;
  6. чи коректно обрано періодичність розсилки;
  7. Чи контролюєте ви динаміку відписки від розсилки;
  8. яке співвідношення витрат до отриманих результатів.

Загальні питання

Щодо кожного етапу аудиту стратегії інтернет-маркетингу мають місце унікальні задачі, властиві цим окремим етапам, але також містяться й однакові для кожного з них. Аби не приводити їх у кожному абзаці, ми подаємо їх тут.

  1. У межах кожного з етапів проводиться перевірка використання вашими працівниками наявних інструментів та затребуваність тих, за які ви платите сьогодні. Скажімо, чи потрібен пакет на два мільйони емейлів на місяць або можна обійтися сотнею тисяч? Чи потрібно платити SimilarWeb за $700 на місяць, якщо використовується лише функціонал безкоштовної пробної версії? Чи потрібен динамічний колтрекінг за 5000 грн на місяць або достатньо вести Google-таблицю з фіксацією вхідних дзвінків за день? Чи потрібно запустити новий сайт за $15000 або достатньо додати пару посадкових сторінок, що відсутні на поточному?
  2. Можуть траплятися й інші ситуації, що також виявляють у процесі аудиту. Якщо потреби вашого бізнесу або можливості ваших робітників виходять за межі того, що пропонує наявний інструмент – треба знайти новий. Завдяки своєму досвіду, фірма-аудитор допоможе вам знайти інструменти, що будуть найбільш ефективно виконувати саме ваші задачі.
  3. Кожним з аспектів інтернет-маркетингу займаються різні люди, а іноді успішність цілих напрямів залежить від одного співробітника. Аудитори перевіряють перформанс-виконавців, їх залученість, сумлінність й ефективність роботи з бюджетами. Звісно, якщо мова йде про аудит одного агентства іншим – набагато важче відстежити ієрархію, але загальних результатів буде достатньо для розуміння: чи варто продовжувати співпрацю або краще буде переглянути умови договору.

Висновок

Цінність аудиту полягає в тому, що його проводять люди, не знайомі з вашим бізнесом, але які мають величезний досвід у відповідних галузях інтернет-маркетингу. Під час проведення аудиту головне – пам’ятати про його мету, що полягає у підвищенні ефективності роботи. Цієї мети може бути досягнуто за рахунок знаходження слабких місць у стратегіях й визначення точок зростання колективу.

Незалежно від причин, за яких ви вирішили провести аудит, та його цілей, ставитись до вибору аудитора варто максимально серйозно. Аудит має проводитися людьми, які знають про інтернет-маркетинг все, працювали з безліччю різних проєктів і зможуть не лише перевірити ефективність стратегії, а й поділитися цінним досвідом із вашою командою. Саме такими співробітниками може похвалитися Aweb.

Заповнюйте форму заявки на сайті, аби замовити проведення аудиту інтернет-маркетингу прямо зараз або зв’язатись з нашими спеціалістами для уточнення умов.

Do something to stop this war! Russians are killing our children and civilians!