У цьому кейсі команда Aweb поділиться досвідом просування IT-проєкту у висококонкурентній ніші — кібербезпеки у сфері Web3. Мова про компанію, що спеціалізується на Blockchain Security Audit — перевірці та захисті криптопроєктів від хакерських атак
Клієнт
Компанія B2B, яка спеціалізується на захисті платформ і сайтів від хакерських атак, разовому або регулярному аудиті коду на безпеку, а також на захисті інновацій Web3 і криптовалюти від хакерських атак.
Ці послуги можуть поширюватися на всі сайти з впровадженими платіжними онлайн-системами, проте найчастіше клієнтами компанії стають криптобіржі, оскільки звідти можна викрасти не лише персональні дані, а й величезні суми грошей.
Роботи можуть виконуватися як на етапі розгортання проєкту на сервері, так і щодо вже діючих проєктів
Наше завдання
Вивести проєкт у топ 10 Google за пріоритетними запитами
Геозалежність проєкту
Насамперед — Європа (усі англомовні країни)
Період роботи
травень 2021 — лютий 2022 року
Проблематика проєкту
Клієнт раніше вже мав досвід співпраці з SEO-підрядником, однак залишився незадоволений результатами, оскільки роботи не давали очікуваного ефекту:
- відсутність динаміки по позиціях;
- нерелевантні посилання (за словами клієнта, посилання на сайт могли розміщуватися у статтях, присвячених, наприклад, меблям);
- відсутність реакції підрядника на коментарі клієнта.
Найважливіші напрямки роботи:
- Penetration Test
- Audit Smart Contract
Аналіз конкурентів
Наші спеціалісти провели аналіз конкурентів з метою зрозуміти особливості ринку та визначити стратегії просування конкурентів:
Аналіз проводився з геоприв’язкою до Великої Британії.
Виходячи з результатів аналізу, фахівці нашої компанії визначили стратегію просування для сайту клієнта:
- збільшення кількості корисних інформаційних статей у блозі для залучення потенційних користувачів;
- більшість конкурентів не надто зосереджені на SEO-просуванні своїх ресурсів — для нас це перевага, оскільки завдяки загальній оптимізації сайту можна обійти їх за пріоритетними для клієнта напрямками;
- нарощування посилальної маси у конкурентів варіюється в межах 100–150 посилань на місяць. Ми вирішили нарощувати до 100 донорів на місяць, роблячи акцент не на кількості, а на якості, особливо враховуючи той факт, що ми вже провели аналіз посилального профілю клієнта і почали відхиляти велику кількість неякісних посилань;
- при закупівлі акцентуватися на анкорні посилання з ключовими словами з вищою частотою, обов’язково звертаючи увагу на анкор-лист конкурентів;
- необхідно виконати роботи зі збільшення швидкості завантаження мобільної версії сайту, що дозволить посилити перевагу над конкурентами;
- у топі конкуренти ранжуються за рахунок сильного бренду та трасту сайту загалом — цю задачу ми винесли як окремий пріоритет.
Паралельно з аналізом конкурентів наші спеціалісти провели повний технічний аудит сайту, виявивши 10 критичних помилок, які потребували термінового виправлення.
Програмна реалізація | Результат перевірки | Пріоритет | Виконавець | |
1. | Аналіз IP сайту | виправити | високий | програміст |
2. | Перевірка сайту на віруси, шкідливі скрипти та наявність сайту в блек-листах | ОК | високий | програміст |
3. | Аналіз історії домену за WhoIs та web.archive | ОК | високий | програміст |
4. | Перевірка наявності елементів, що можуть негативно впливати на взаємодію користувача з сайтом | ОК | середній | програміст |
5. | Перевірка наявності та коректності формування SEO-Friendly URL (ЛЗУ) | ОК | високий | програміст |
6. | Перевірка склеювання дзеркал та повних дублей | ОК | високий | програміст |
7. | Перевірка повного дублювання контенту | ОК | високий | програміст |
8. | Перевірка наявності в індексі технічних сторінок, сторінок з дублюванням контенту або без контенту | ОК | високий | програміст |
9. | Перевірити коректність відповідей сервера на запит сторінок | ОК | високий | програміст |
10. | Перевірити код сторінок на помилки в HTML і CSS | ОК | середній | програміст |
11. | Перевірити наявність і помилки в SSL-сертифікаті | виправити | високий | програміст |
12. | Перевірити на наявність прихованих або спамних посилань на зовнішні ресурси | виправити | високий | програміст |
13. | Перевірити коректність налаштування файлу robots.txt | ОК | високий | програміст/контент-менеджер |
14. | Підключити GSC | ОК | високий | програміст |
15. | Підключити GA | ОК | високий | оптимізатор |
17. | Перевірити Sitemap.xml | ОК | середній | програміст |
18. | Перевірка доступності CSS та JS | ОК | середній | програміст |
19. | Перевірка наявності мікроформатів | виправити | середній | програміст |
20. | Перевірка наявності кнопок соцмереж | виправити | низький | програміст |
21. | Перевірка швидкості завантаження сайту | виправити | високий | програміст |
22. | Перевірка наявності та оптимізації багатомовності | ОК | середній | програміст |
23. | Перевірка наявності мобільної версії сайту | ОК | середній | програміст |
24. | Перевірка адаптивності сайту на різних типах пристроїв | виправити | середній | програміст |
25. | Перевірка на коректність виведення текстового контенту | ОК | високий | програміст |
26. | Відстеження контенту Stat.Aweb в SEO-монітор | виправити | низький | програміст |
27. | Перевірка наявності на сторінках елементів (комерційних чинників), необхідних для ранжування в даній тематиці | ОК | середній | програміст |
28. | Перевірка часткового дублювання контенту | ОК | середній | програміст |
29. | Усунути видалення неактуальних і відсутніх в наявності товарів | ОК | високий | програміст |
30. | Перевірити індексацію відгуків на сайті | ОК | середній | програміст |
31. | Перевірка наявності в коді сторінок контенту, який не відображається на сторінках сайту | ОК | високий | програміст |
32. | Чи видно контент із вимкненим JavaScript | ОК | середній | програміст |
Контент | Результат перевірки | Пріоритет | Виконавець | |
33. | Перевірка наявності афіліатів | ОК | високий | |
34. | Перевірка гео-налаштувань у GSC | виправити | високий | оптимізатор |
35. | Перевірка коректності формування метатегів | виправити | високий | контент-менеджер/програміст |
36. | Перевірка наявності та унікальності контенту на сайті | виправити | високий | контент-менеджер |
37. | Перевірка наявності цільових сторінок під СЯ | ОК | низький | контент-менеджер |
38. | Перевірка оптимізації текстового контенту | ОК | середній | програміст |
39. | Перевірка доступності форматування контенту | ОК | середній | програміст |
Структура та лінкування | Результат перевірки | Пріоритет | Виконавець | |
40. | Перевірка наявності меню «хлібних крихт» | виправити | високий | програміст |
41. | Перевірка лінкування на сайті | виправити | середній | програміст |
43. | Перевірка наявності битих посилань | виправити | середній | програміст |
Серед основних проблем на сайті:
- 404 сторінки, які мали трафік — не було налаштовано переадресацію на схожий контент після видалення сторінок. Відповідно, трафік, який раніше надходив на ці сторінки, не перенаправлявся, а отже — втрачався.
- Проблеми з безпекою — сторінки або сайти, на яких виявлені проблеми з безпекою, у результатах пошуку позначаються попереджувальним значком. Під час спроби перейти на такі ресурси користувач бачить повідомлення про те, чому не слід цього робити. Звісно, це негативно впливає на позиції сайту у видачі.
Наша команда також підготувала рекомендації щодо доопрацювання сайту, керуючись вимогами Інструкції для асесорів Google та вимогами до E-E-A-T факторів:
- Створити сторінку контактів.
- Необхідно створити окрему сторінку «Наша команда» та вивести картки з ключовими співробітниками компанії.
- Картки ключових співробітників потрібно вивести на головну сторінку.
- Картки ключових співробітників слід вивести на сторінки послуг, під текстом.
- На сторінці «Про нас» та на кожній сторінці розділу «Послуги» необхідно додати 3–4 картки аудитів. Під картками створити кнопку «Переглянути всі аудити», яка вестиме на сторінку «Наші аудити».
- На сторінці «Про нас» потрібно вивести відео про компанію або ключових співробітників (за наявності).
- Необхідно створити сторінку «ЗМІ про нас».
- Додати в основне меню пункт «Case Studies» з посиланням.
- Створити окрему сторінку «Як ми це робимо», відобразивши на ній загальну інформацію з етапами проведення аудитів.
- На кожній сторінці «Дослідження» потрібно додати автора статті. При кліку на ПІБ, користувача має переадресовувати на сторінку співробітника.
- Створити сторінку «Сертифікати та ліцензії».
- Створити сторінку «Наші нагороди».
- Створити сторінку «Наші подяки».
- Створити сторінку «Наші відео».
Робота над контентом
- Наші фахівці переглянули семантичне ядро та створили його заново з урахуванням нових цілей клієнта.
- Ми оновили метатеги для сторінок сайту, прописавши їх відповідно до унікальної торгової пропозиції клієнта.
- Наша команда доопрацювала тексти для комерційних сторінок.
Результат після оновлення текстів:
Роботи із зовнішньої оптимізації
У процесі роботи ми максимально урізноманітнили профіль посилань, використовували різні типи закупівель. Основний акцент було зроблено на якість домену-донора й вагу, яку він може передати нашому сайту.
Проміжний відгук від клієнта через 3 місяці після початку робіт:
Відповідно до цілей, з якими ми прийняли проєкт у роботу, нам вдалося досягти таких показників:
1. Досягнення позицій топ 10 за такими напрямками:
- Penetration Test;
- Audit Smart Contract
2. Змінили пріоритетний регіон просування на США й всі англомовні країни Європи.У нашій внутрішній системі відстежували позиції за такими пошуковими системами:
- http://google.com/ (для США)
- http://google.uk/ (для Великобританії, орієнтувалися на цю країну через найгострішу конкуренцію у видачі).
Завдання, які вдалося вирішити в процесі роботи над проектом
- Видалили дублювання основного контенту
Клієнт має кілька сайтів схожих тематик, на яких були опубліковані повні дублі статей. Для уникнення дублювання, ми впровадили карту редиректів:
- Очистили заспамлений профіль попсилань
Проаналізувавши профіль, ми виявили, що приблизно 1000 доменів із 2700 закуплених донорів — це спамні домени, які ми відхиляли у кілька ітерацій.
Висновки:
Попри складність тематики та численні проблеми, з якими зіткнулася команда проєкту, за 9 місяців роботи нам вдалося досягти відчутних результатів:
- зростання позицій за пріоритетними для клієнта семантичними групами у висококонкурентному гео — Великій Британії;
- аналіз і очищення профілю посилань сайту для підвищення його якості та зменшення впливу спамних посилань на домен;
- виявлення та виправлення критичних помилок, які впливали на ранжування в Google.
Це стало можливим не лише завдяки злагодженій роботі команди Aweb, а й тісній співпраці з клієнтом, який оперативно погоджував наші правки, був глибоко залучений та зацікавлений у процесі просування.
На жаль, після 9 місяців співпраці клієнт вирішив зупинити співпрацю, оскільки заснував кілька суббрендів для різних напрямів і вирішив зібрати власну команду SEO-фахівців.
Водночас клієнт високо оцінив нашу роботу та професіоналізм, залишивши позитивний відгук на Clutch:
Команда проєкту
Менеджер проєкту: Катерина Тимошенко
Оптимізатор: Юрій Ощаповський
Посилальник: Євген Федченко