Клієнт
Інтернет-магазин, що спеціалізується на продажі сертифікованої побутової техніки Bosch та Siemens в Україні. Один із найбільших дилерів цих виробників, що налічує близько 1000 товарів у понад 50 категоріях.
Наша задача
Зростання пошукового цільового трафіку за пріоритетними напрямками: холодильники, духовки, посудомийні машини тощо.
Вихідні дані, особливості проєкту
- Регіон: Україна, Київ
- Пріоритетна пошукова система: Гугл
- Платформа інтернет-магазину: 1C-Bitrix
- Початок робіт: 8 липня 2019
Для деяких категорій товарів важливий сезонний фактор: наприклад, холодильники взимку купують набагато рідше.
До сайту раніше були неправильно «підклеєні» 2 схожі домени клієнта зі схожим асортиментом товарів, через що з’явилися проблеми з релевантністю сторінок
Аналіз ніші та конкурентів
У топі пошукової видачі Гугла ранжуються різні типи сайтів:
- Інтернет-магазини, що продають техніку Bosch та Siemens;
- Топові інтернет-магазини, що мають величезний асортимент товарів, включаючи побутову техніку Bosch та Siemens: Rozetka, Comfy, «Фокстрот», «Ельдорадо» та інші;
- прайс-агрегатори для порівняння цін: hotline.ua, ek.ua, price.ua;
- інші торговельні майданчики: Prom.ua, Olx.ua й т.п.
Змагатися з топовими інтернет-магазинами або з сайтами порівнянь цін немає сенсу. Головне завдання — бути кращими за ті сайти, що відносяться до першого типу, тобто продають тільки техніку Bosch і Siemens.
Нижче — порівняльні дані з аналізу конкурентів. Для порівняння показників ми все ж включили до таблиці кілька топових інтернет-магазинів, аби ви могли наочно побачити величезну різницю між різними типами сайтів. Один із конкурентів у топі – офіційний сайт побутової техніки Bosch в Україні.
Порівняння конкурентів за даними Serpstat
Домен | Видимість | Трафік | Кількість ключових фраз |
Сайт клієнта | 5.81 | 22 753 | 104 923 |
Конкурент 1 | 0.79 | 3 646 | 39 896 |
Конкурент 2 | 5.25 | 33 590 | 104 103 |
www.bosch-home.com.ua (оф.сайт) | 8.67 | 31 940 | 66 315 |
Конкурент 3 | 3.50 | 20 426 | 65 179 |
Конкурент 4 | 0.46 | 5 579 | 70 021 |
bt.rozetka.com.ua | 700.64 | 3 178 498 | 4 792 267 |
eldorado.ua | 406.55 | 2 524 632 | 6 374 404 |
www.foxtrot.com.ua | 1 183.52 | 8 036 139 | 10 936 827 |
www.moyo.ua | 607.67 | 3 714 276 | 15 533 340 |
Порівняння конкурентів за даними Ahrefs
Домен | Ahrefs DR | Кількість доменів, що посилаються | Трафік |
Сайт клієнта | 26 | 277 | 4651 |
Конкурент 1 | 15 | 194 | 1111 |
Конкурент 2 | 14 | 156 | 6768 |
www.bosch-home.com.ua (оф.сайт) | 47 | 193 | 9381 |
Конкурент 3 | 24 | 16 | 8200 |
Конкурент 4 | 20 | 91 | 170 |
bt.rozetka.com.ua | 86 | 2684 | 762046 |
eldorado.ua | 66 | 2353 | 490748 |
www.foxtrot.com.ua | 70 | 4437 | 767773 |
www.moyo.ua | 74 | 4185 | 700475 |
У головних конкурентів ми проаналізували основні типи сторінок, визначивши сторінки, що можуть слугувати точками входу на сайт.
Семантичне ядро та контент-план
На старті робіт наші фахівці зібрали семантичне ядро з 290 ключових запитів для 10 основних груп, після чого склали контент-план написання текстів для пріоритетних сторінок.
Надалі ми розширювали семантичне ядро для сторінок фільтрації, опрацювавши 200 груп фільтрації.
Внутрішня оптимізація
Після прийому проєкту в роботу, наші фахівці провели аудит сайту та склали технічні завдання для впровадження правок.
У рамках завдань із внутрішньої оптимізації ми провели такі роботи:
- Впровадили шаблони мета-тегів title та description для різних типів сторінок: категорії, фільтрації, товари;
- Оптимізували мета-теги title та description, заголовки для пріоритетних сторінок;
- Усунули формування дублів, де було потрібно — налаштували 301 редиректи. Головна сторінка була раніше доступна за різними адресами. Сторінки типу фільтрів:*/filter/clear/apply/ формували дублі сторінок категорій. Картки товарів формувалися некоректно — той самий товар мав різні URL;
- Закрили від індексації сторінки з GET-параметрами (приклад: /blendery-bosch/?SHOWALL_1=0&action=ADD2BASKET&id=), пагінацією (приклад: /blendery-bosch/?PAGEN_2=2&action=SUBSCRIBE_PRODUCT&id=585);
- Виправили помилки у файлах robots.txt та додали необхідні директиви. У robots блокувалися файли CSS, JS, через що бот Гугла не міг отримати доступ до файлів. В результаті, виникала помилка «Сторінка не оптимізована для мобільних пристроїв». Після впровадження правок проблема зникла;
- Склали нову карту sitemap.xml, оскільки стара не оновлювалася та містила застарілі URL;
- Підвищили швидкість завантаження сайту з низьких показників до середніх. Програмісти відклали завантаження файлів стилів, скриптів, змінили час кешування статичних файлів, зменшили розміри зображень тощо. Для більш високих показників був потрібен переїзд на швидкий виділений сервер, оскільки показники TTFB досить високі;
- Додали мікророзмітку для товарів https://schema.org/Product, для категорій впроваджено https://schema.org/FAQPage, завдяки чому отримали привабливий сніпет у видачі Гугла;
- Впровадили правки за версткою в мобільній версії: зокрема, раніше кнопка Facebook Messenger заважала подальшому оформленню замовлення — назва категорій некоректно накладалася на зображення, а на кількох сторінках публікувався контент, ширший за екран;
- Встановили та налаштували новий модуль для сторінок фільтрації: раніше сторінки фільтрації формувалися за допомогою JavaScript та не було можливості прописати унікальний ЧПУ URL, H1, Title, Description, текст. А опрацювання фільтрації дало додаткову точку зростання трафіку для інтернет-магазину;
- Паралельно опрацьовували україномоввну версію сайту, яку закрили від індексації. Після перекладу всього контенту українською, ми прописали для всіх сторінок атрибути hreflang для правильної вказівки кількох версій сторінок різними мовами, а далі відкрили версію сайту для індексації.
Для підвищення клікабельності сніпету сторінки у видачі Гугла, наші фахівці періодично проводять роботи з поліпшення мета-тегів, додаючи емодзі та спецсимволи в Title та Description, а також впроваджують інші покращення.
Також ми постійно моніторимо помилки в Search Console і, за необхідності, вносимо правки.
Оскільки сайт клієнта конкурує у видачі з топовими інтернет-магазинами, нам було необхідно максимально опрацювати внутрішню оптимізацію, щоб, як мінімум, не бути гіршими за конкурентів.
Наші оптимізатори провели перегляд сайту клієнта за внутрішнім чек-листом, складеним після аналізу Інструкції для асесорів Гугла, створивши відповідні технічні завдання, аби сайт максимально відповідав усім вимогам якісного сайту. Оскільки інтернет-магазин підпадає під поняття Гугла YMYL і E-A-T — список правок виявився досить значним.
Наші менеджери погодили з клієнтом детальне опрацювання карток товарів та категорій, а також важливих сторінок «Про компанію», «Контакти», функціоналу стеження за ціною, додавання сторінки з відгуками про компанію.
Роботи із зовнішньої оптимізації
На проєкті мала місце неприродна динаміка кількості доменів, що посилаються. Так, наприкінці 2018 – на початку 2019 року сайт отримав вибух з посилань. Наші оптимізатори переглянули всі посилання та відхилили неякісні донори за допомогою сервісу Disavow.
Після аналізу зовнішніх посилань, ми знайшли деякі лінки, схожі на орендні посилання з Sape. Після кількох спроб з’ясувати шляхи їх появи, виявилося, що один зі співробітників компанії додатково закуповував посилання в автоматичному режимі через SeoHammer (та сама Sape). На прохання наших фахівців, співробітник клієнта перестав користуватися цим інструментом (на графіку спостерігаємо падіння).
Для битих зовнішніх посилань ми налаштували 301 редирект на найбільш відповідні сторінки.
Нагадаємо, що через неправильне «підклеювання» доменів мали місце проблеми з релевантністю сторінок, тому ми склали нову карту редиректів для посилань з двох «підклеєних» раніше доменів, після чого, за деякий час, у Гуглі за нашими пріоритетними запитами почали ранжуватися правильні посадкові сторінки. .
Наші фахівці постійно проводять роботи з отримання нових якісних посилань на сайт:
- Розміщенням постів на форумах;
- Закупівлею посилань зі статей;
- Розміщенням пресрелізів для підвищення впізнаваності компанії переважно на трастових сайтах новин.
P.S. Реальна кількість донорів, що посилаються, помітно відрізняється від показаного сервісом Ahrefs.
Робота із сервісом «Гугл. Мій бізнес»
(Приклад статистики для однієї з карток ГМБ)
Наші оптимізатори провели роботи з оптимізації карток для понад 10 адрес у «Гугл. Мій бізнес»:
- Оптимізували назви карток;
- Додали необхідну інформацію у різних розділах;
- Завантажили фотографії;
- Закуповували відгуки;
- Публікували тематичні дописи.
Досягнуті результати
Менше, ніж за 1 рік, ми вивели:
- У топ 10 — 74% запитів;
- У топ 5 — 62% запитів;
- У топ 3 — 42% запитів.
Досягши топових позицій, нам вдалося збільшити цільовий трафік на пріоритетні сторінки відповідно до цілей проєкту.
Графік зростання відсотка виведення ключових запитів у топ Гугла:
Нижче ми наведемо кілька прикладів динаміки позицій щодо груп запитів протягом усього часу роботи над проєктом:
За даними сервісу serpstat.com, видимість проєкту за останній рік зросла з 4.74 до 5.58 (максимальні значення у 6.43 показали в грудні 2019 — січні 2020, після чого видимість трохи знизилася):
Загальна кількість ключових фраз, що ранжуються в топ 100 Гугла, за останній рік помітно зросла — з 52342 до 104808 (побільшало в 2 рази). Максимальне значення КФ зафіксовано 20 січня 2020 — 113550:
Що далі?
- Ми плануємо подальше узгодження та впровадження правок, складених на основі Інструкції для асесорів Гугла;
- Наші оптимізатори продовжують опрацювання семантичного ядра для сторінок фільтрації з подальшою оптимізацією посадкових сторінок. Із виходом в топ запитів з пріоритетних напрямків, можливий перегляд пріоритетів разом клієнтом та прийняття у просування нових напрямків;
- Ми не зупиняємо роботи з отримання якісних посилань на сторінки сайту.
Відгук клієнта:
— Тільки позитивні емоції від співпраці — і результатів, і від роботи. Катя — великий молодець, дуже лояльна до клієнта і завжди тримає руку на пульсі. Aweb, як компанія, і Катя, як обличчя компанії для клієнта, — найкращі з тих, з ким ми працювали.
Учасники проєкту:
- Менеджер проєкту: Катерина Тимошенко
- Оптимізатор: Андрій Корчик
- Лінкер: Євген Федченко
- Програміст: Владислав Загуменний
- Контент-менеджер: Євген Карпенко