⬆️ Переможці в номінації Search Innovation
Google Partner

Кейс: Розкрутка мобільного застосунку в Google Play

Автор: Олег Гаврилюк
Руководитель оптимизаторов
5,00 9 оцінок
0 коментарів
Кейс: Розкрутка мобільного застосунку в Google Play

Зі зростанням кількості активних користувачів платформи Android, просування мобільних програм у Google Play стає цікавим джерелом залучення нових клієнтів.

Для блогу Авеб ми створили Android-додаток, в якому користувачі можуть легко читати пости блогу, а також отримувати сповіщення про нові публікації.

Мета цього кейсу — показати основні етапи просування мобільного додатка Android в Google Play за ключовими запитами (пошуковими запитами) в топ 1 на прикладі програми Авеб  із публікацією всіх даних.

Комерційної цінності результати просування не мають — кейс підготовлено суто в навчальних та презентаційних цілях.

В результаті просування, нашим фахівцям за 2 місяці вдалося досягти топ 1 за всіма відібраними пошуковими запитами в Google Play по Україні та Росії.

Позиції Google Play по регіону Україна з інтерфейсом російською мовою:

Позиції Google Play по регіону Росія з інтерфейсом російською мовою:

Фактори, що впливають на ранжування застосунку за ключами у Google Play

ASO (App Store Optimization) — це комплекс заходів для оптимізації вашого додутку з метою максимального збільшення її видимості у пошуку App Store та Google Play. Глобально ASO дуже схожа на SEO, але має місце низка ключових факторів ранжування в Google Play — їхній перелік вказаний у таблиці нижче.

Таблиця порівняння SEO та ASO підготовлена AppFollow

Усі фактори ранжування в Google Play, за аналогією з SEO, умовно можна поділити на внутрішні (ON-APP) та зовнішні (OFF-APP).

Таблиця ключових факторів ранжування в Google Play і Apple Store в порядку зменшення впливу за версією ASOdesk

Етапи просування мобільного застосунку в Google Play за ключами:

  1. Збір семантичного ядра;
  2. Оптимізація мета-даних, іконки та скріншотів;
  3. Підливання мотивованих інсталів та відгуків;
  4. Розміщення посилань на сторінку програми.

Збір семантичного ядра

Одна з ключових відмінностей ASO від SEO полягає в тому, що офіційної статистики про частоти запитуваності ключових слів у Google Play не існує, на відміну від звичайного пошуку Google, які можна отримати за допомогою Google Keyword Planner. На ринку існує безліч сервісів, які за власними алгоритмами визначають частотність окремих запитів, але їх показники дуже відрізняються і в основному застосовуються для порівняння ключів між собою. Нижче приклад порівняння даних щодо частот запитів у різних сервісах:

Пошуковий запит Оцінка частот запитів в Google Play Росія
AppFollow AppBooster SensTower ASODesk
seo 33 237 1.4 598
seo оптимізація 34 124 0.5 0
seo розкрутка 30 127 0.5 0
seo просування сайту 34 114 0.5 0
seo просування 35 86 0.5 0
сео 11 190 0.5 720
сео просування сайту 44 98 0.5 0
розкрутка сайту 5 35 0.5 711
просування сайту 5 79 0.5 722
aweb 0 <10 0.5 27
авеб 7 <10 0.5 0

Як бачите, оцінки частот між сервісами відрізняться як за абсолютними значеннями, так і між ключами. Наші фахівці вирішили, що найбільш близький до істини – ASODesk. Примітно, що ASODesk — єдиний з усіх сервісів, який перебудовував показники оцінки частоти після накрутки мотивованих інсталів.

Оптимізація мета-даних та зображень

Методологія оптимізації мета-даних в ASO для Google Play майже аналогічна методології оптимізації мета-тегів та контенту в SEO. Найкраще цей процес розкрито у розміщеному нижче відео.


Для застосунку Авеб знадобилося 2 ітерації редагування мета-тегів, аби отримати необхідний результат. Підсумкові мета-дані для російської мови стали:

Використання мотивованих інсталів, рейтингів та відгуків

За аналогією з SEO, де ключовою групою факторів зовнішньої оптимізації є кількість та якість зовнішніх посилань на сайт, в ASO до зовнішніх факторів відносять загальну кількість інсталів та кількість інсталів після пошуку за певним ключем, рейтинг, відгуки, порядок відкриття програми та видалень з гаджетів користувачів. Зазначені зовнішні фактори ASO можна емулювати, використовуючи різні послуги — в ASO це називають мотивованими установками, або мотив, інсент.

Важливо знати, що використання цільових установок суперечить правилам платформи Google Play і може призвести до накладання фільтра на ранжування програми або повного видалення програми з Google Play: https://android-developers.googleblog.com/2017/06/google-plays-policy-on-incentivized.html

Примітно, що поточний рівень інфраструктури сервісів цільових інсталів і пошукових алгоритмів дуже схожий на SEO — у час становлення орендних посилань з Sape до викочування першого пінгвіна. За аналогією з SEO, через ризики накладання фільтрів і бана від мотивованих інсталів, ряд ASO-фахівців прагнуть просувати програми без таких інструментів. У той же час інші експерти стверджують, що в низці конкурентних ніш неможливо отримати виведення в топ без мотивованих інсталів, особливо нових додатків.

Багато ASO-експертів стверджують, що Google Play не любить бусти інсталів — потрібно заливати рівно або по зростаючій (на відміну від Apple App Store).

Важливо, аби користувач відкривав програму після встановлення на 1, 2, 3, 8 день після встановлення.

Щоб отримати топ 1 за всіма ключами, додатку Авеб знадобилася така кількість інсталів:

Пошуковий запит Інсталов з Росії від AppBooster Інсталов з України від AdvertMobile Інсталов з Росії від keyapp.top Разом
seo 95 54 366 515
seo оптимізація 13 13
seo розкрутка 15 15
seo просування сайту 13 103 116
seo просування 27 27
seo сайту 125 125
seo аналіз сайту 98 98
сео 45 27 72
сео просування 13 123 136
сео розкрутка сайту 35 35
сео просування сайту 100 100
розкрутка сайту 10 10
aweb seo 4 4
seo aweb 30 30
авеб блог 20 20
Разом 1316

Сумарна витрата на 1316 інсталів — $197,4.

Графік динаміки нових встановлень з Google Play Console:

Ми обрали таку стратегію: спочатку налили по трохи інсталів за всіма запитами, далі зробили буст (велику кількість інсталів за короткий період часу) за найчастішими запитами, після чого підтримували невелику кількість інсталів за всіма запитами.

Примітно, що зі збільшенням кількості інсталів з Росії, ми отримали помітний ефект перенесення — зростання позицій в Україні.

Відгуки — це ефективний метод підвищення рейтингу вашого застосунку та отримання фідбеку від користувачів. Програми з великою кількістю відгуків мають вищу позицію і, отже, більше органічного трафіку. Рейтинг додатку має вагомий вплив на конверсію в установлення — 70% користувачів читають хоча б один відгук перед встановленням. Тобто, що більше позитивних і якісних відгуків буде у вашого застосунку — то більша ймовірність його встановлення. Не забувайте відповідати як на позитивні, так і негативні відгуки. Намагайтеся зв’язатися з автором кожного негативного відгуку та запропонувати вирішення проблеми – це найкраща тактика в даній ситуації, оскільки ви не можете видалити жодного відгуку в Google Play. До речі, використання ключових слів у тексті відгуків також впливає на ранжування.

Розміщення посилань на сторінку програми

Ряд експертів та їх експерименти стверджують, що розміщення зовнішніх посилань на сторінку застосунку є для Google Play фактором ранжування в магазині. Найдокладніші експерименти на цю тему — за посиланнями: https://medium.com/@DanielPeris/anchor-text-backlinks-seo-google-play-aso-1357a2b804b6 и https://www.yellowheadinc.com/blog/backlinks-impact-google-play-aso-case-study/ .

Задля прискорення просування застосунку в Google Play, ми запустили розміщення умовно безкоштовних посилань для покращення його ранжування.

Сервіси, використані для підготовки кейсу:

Відкрите питання

На даний момент цільові інстали для додатка призупинені. Відкритим залишається питання: як швидко просядуть та чи взагалі просядуть позиції без підживлення мотивованими інсталами? Мені цікаво дізнатися вашу думку та прогноз. З часом ми оновимо кейс.

Do something to stop this war! Russians are killing our children and civilians!