⬆️ Переможці в номінації Search Innovation
Google Partner

Розробка digital-стратегії розвитку інтернет-маркетингу і продажів

Автор:
Менеджер з розвитку проектів
Поки оцінок немає
0 коментарів
Розробка digital-стратегії розвитку інтернет-маркетингу і продажів

Що таке digital-стратегія

Це використання цифрових технологій у бізнес-моделях з метою формування нових можливостей для вашої компанії. Більшість стратегій побудовано саме на оптимізації присутності компанії у Мережі, що веде до максимальних прибутків за мінімальних витрат.

Основа будь-якої digital-стратегії – це використання технологій для покращення показників бізнесу, при чому як сама стратегія, так і її кінцеві цілі можуть змінюватись в процесі роботи, згідно отриманих даних. Так, наприклад, грамотно складена інтернет-маркетингова стратегія може призвести до створення принципово нових пропозицій для ваших клієнтів, якщо аналіз зібраних даних вказує на необхідність цього кроку. Звісно, радикальні зміни відбуваються досить рідко. Здебільшого digital-стратегія передбачає оптимізацію існуючих процесів, визначення конкурентних переваг, яких можна досягти за допомогою технологій, а також розроблення тактики, необхідної для їх досягнення.

Стратегія завжди починається з постановки конкретних цілей і базується на аналізі власне бізнесу, ринку в цілому, обраного сегменту, а також найближчих конкурентів. Висновки з цього допоможуть обрати найбільш ефективний метод досягнення цілей.

Як створити діджитал-стратегію й отримати необхідні дані?

Деякі з наших читачів сприймають будь-яку бізнес-стратегію як дещо жорстке й незмінне – чітко сформульований план, який допоможе «досягти успіху» за допомогою ряду заздалегідь запланованих кроків. Звісно ж, digital-стратегія – це дещо набагато складніше. Якщо ви хоч раз брали участь у розробці інтернет-маркетингової стратегії, то знаєте, що на початку роботи вам майже завжди недостатньо даних для свідомого рішення навіть щодо одного окремого каналу залучення трафіку. Якщо ж врахувати, що успіх стратегії залежить від взаємодії усіх етапів воронки продажів – можна з упевненістю стверджувати, що до початку робіт неможливо створити план, який залишиться незмінним допоки поставлених цілей не буде досягнуто.

Якщо розробкою вашої інтернет-маркетингової стратегії займалися майстри своєї справи, вона міститиме дослідження й аналіз даних одразу у кількох напрямках:

  1. Модернізація та оптимізація внутрішніх процесів допоможе визначити проблеми, про існування яких ви навіть не здогадувались. Проаналізувавши кожен сегмент воронки продажів, ви набагато краще зрозумієте, на яких етапах й з яких причин клієнти з неї випадають. Які показники є ключовими для успіху кампанії? Які KPI встановити своїй команді, аби чітко відображалися обсяги виконаної роботи? Чи потрібно вам більше спеціалістів або вже нанятим співробітникам треба додати мотивації?
  2. Дослідження споживача та продукту – першочергова задача, позаяк результати цього аналізу можуть призвести до значної корекції ваших подальших дій.
    Чи варто додавати на сайт нову функцію перед тим, як починати лити на нього трафік?
    Якщо ваші бюджети та час обмежені, які зміни необхідні насамперед?
    Що саме у вашому продукті найважливіше для користувача, а що не має значної цінності?
    Впродовж цього дослідження ви можете з подивом дізнатися, що клієнти бачать ваше УТП загалом не так, як ви.
  3. Дослідження ринку та конкурентів допоможе чітко визначити місце компанії на ринку, виокремити основних суперників і зрозуміти, що саме вони роблять краще чи гірше за вас. Варто також акцентувати увагу на стратегіях конкурентів. Яким каналам трафіку вони віддають перевагу? Чи варто змагатися з ними за ці канали або ж закраще зайняти інші, де присутність ваших конкурентів – мінімальна?
  4. Лише після виконання попередніх пунктів ви матимете достатньо даних для створення стратегії просування. Вибір каналів залучення клієнтів, аналіз якості лідів з різних джерел, оптимізація конверсії, доведення воронки продажів до ідеалу та адекватне оцінювання результатів кампаній – це фінальні етапи роботи.
  5. Жодна стратегія не може обійтися без покрокового плану реалізації. Після збору всіх даних та отримання відповідей на поставлені питання, вам потрібно контролювати виконання поставлених задач із розуміння того, наскільки успішно співробітники опрацьовують всі етапи плану. Кожен з окреслених етапів повинен мати власний бюджет та строки виконання, а результати, на які ви очікуєте по його завершенні, мають бути заздалегідь спрогнозовані. Якщо будь-який з цих показників не співпадає з вашими сподіваннями – необхідно провести аналіз й корекцію наступних етапів.

Кожен з цих етапів окремо, як і кожне з поставлених питань, наче очевидне. Справді, хто ж починатиме бізнес без досліджень ринку, оптимізації людських ресурсів, аналізу конкурентів тощо? На жаль, якщо ваш бізнес створено не вчора, то результати досліджень, що були зроблені на початку шляху, могли безнадійно застаріти. А керівники відділів могли бути недостатньо ініціативними, аби аналізувати нові дані та приймати відповідні рішення. Саме для таких випадків необхідні послуги рекламних агентств, співробітники яких збирають та аналізують дані постійно, а не лише на вимогу керівництва.

З чого складається інтернет-маркетингова стратегія

Кожна стратегія діджитал-маркетингу – унікальна, оскільки не існує компаній з однаковими вихідними даними. Менше з тим, деякі елементи мають місце у кожній професійно розробленій стратегії, незалежно від вашого продукту чи обраної ніші для просування.

Сегментація етапів роботи та рамки бюджету

Відсутність чіткого розуміння етапів роботи, порядку їх виконання, ієрархії та прийнятних витрат може призвести до катастрофи. Це можна порівняти зі славнозвісним «ефектом метелика», де найдрібніша помилка на початку призводить до серйозних проблем на фінальних етапах проєкту. Без детального плану ви маєте чималі шанси не помітити цієї помилки та не внести необхідних змін. Перевитрати бюджету, зрив дедлайнів виконання термінових задач, початок роботи за умов нестачі вихідних даних – цього з легкістю можна запобігти. Та навіть у разі неможливості повного запобігання, детальний план допоможе знизити наслідки цих помилок до мінімуму.

Адекватний ремаркетинг

Дії кожного клієнта, який випав з воронки продажів на останніх етапах, мають аналізуватися. Якщо відвідувач сайту поклав товар у кошик, але не купив його – він точно мав на це підстави. Тож ваша задача полягає у тому, аби зрозуміти ці підстави та сформувати стратегію ремаркетингу. Те ж стосується й повних конверсій.

Чи потрібно надсилати емейли зі знижками на душові кабіни клієнту, який придбав у вас кабіну передостанньої моделі місяць тому? Мабуть, ні, адже нова кабіна знадобиться йому ще нескоро. На відміну від засобу проти вапняного нальоту, що не зіпсує поверхню придбаної кабіни, – він може стати у нагоді вже за 2-4 тижні після покупки.

Тепер припустимо, що клієнт придбав десять душових кабін місяць тому. Дуже низька вірогідність того, що у нього вдома є десять ванних кімнат, а значить, це – будівельний підрядник або власник магазину, якого може зацікавити знижка на наступну партію.

Ремаркетинг потрібно тримати в чітких межах, аби повернення клієнта було контрольованим вами та одночасно з цим обережним, аби не викликати у клієнта роздратування спамом із нецікавими йому «вигідними пропозиціями». Серед найперших переваг такого підходу можна зазначити економію рекламних бюджетів, покращення репутації вашого бізнесу серед клієнтів, а також можливість чіткіше оцінити результати ремаркетинг-кампаній.

Пріоритизація рекламних каналів

Комплексна стратегія інтернет-маркетингу взагалі не передбачає, що цільова аудиторія має чути про ваш бренд звідусіль. Не кожен рекламний канал й не кожна платформа мають використовуватися у межах вашої маркетингової стратегії – і сумлінний підрядник має пояснити вам це.

Доволі часто трапляються кейси, за яких ви маєте лише один канал залучення трафіку, і саме його варто використовувати задля досягнення визначеної вами мети, в той час як інші канали згаять ваш бюджет та час команди, і на крок не наблизивши вас до бажаних показників.

Охоплення та рентабельність кожного рекламного каналу є ключовими аргументами на користь або проти його використання у ваших кампаніях, включно з відповідністю специфіки каналу вашим бізнес-цілям.

Саме специфіка певних каналів трафіку обумовлює відсутність у них реклами деяких груп товарів. Ви не знайдете в Instagram реклами товарів з сегменту важкого машинобудівництва, блогери у TikTok не просуватимуть пансіонати для людей похилого віку, а рітейлери комплектуючих для ПК не рекламуватимуть на своїх майданчиках ігри для консолей.

Приклади стратегій інтернет-маркетингу

Кожна стратегія digital-маркетингу має як переваги, так і недоліки, що ґрунтуються на багатьох факторах. Деякі стратегії націлені на укріплення іміджу компанії на ринку та перешкоджання відтоку клієнтів, інші – на вибухове зростання кількості потенційних покупців, а треті – на переманювання аудиторії у конкурента, що припустився якихось помилок. Звісно, такі стратегії матимуть різні бюджети та строки реалізації, а успіх кожної з них залежить виключно від якості опрацювання та її виконання.

Стратегія контент-маркетингу

Стратегія контент-маркетингу досить рідко розраховується на швидке досягнення результату, але чітке її виконання дозволить сформувати базу лояльних клієнтів, яких будет досить важко переманити конкурентам. Приклади створення майже бездоганних стратегій digital-маркетингу – це усім відомі сервіси Google Maps та Airbnb.

Кожна з цих компаній, вже маючи колосальні бюджети та надшироке охоплення, не зупинилася на цьому, діставшись суті того, чого потребує їх користувачі. Звісно, мова – про правду. Адже ми давно навчилися не довіряти великим корпораціям й миттєво забувати рекламні тексти, але коментарі та пости реальних користувачів ще можуть формувати нашу думку щодо продукту.

Обидві вищевказані компанії створили такі стратегії маркетингу, аби аудиторія самостійно наповнювала майданчики контентом, залучаючи все ширше коло користувачів. У випадку Google, залишаючи коментарі, відповідаючи на питання та публікуючи фотографії, ви заробляєте для себе пункти рейтингу.

Якщо користувач, який залишив негативний коментар, має високий «рейтинг місцевого експерта», адміністрація закладу буде розуміти, що він є досвідченим ресторанним критиком, з яким краще не жартувати. Відповідно, саме його коментар буде максимально швидко та уважно опрацьовано. Можливо, під час наступного візиту йому запропонують безкоштовну страву у якості вибачення або поштою нададуть купон на знижку. Навіть якщо подібна взаємодія не передбачена політикою закладу, у гостя перепросять за помилку й простежать, аби проблему було вирішено.

Система віртуальних нагород стимулює сотні тисяч юзерів виставляти оцінки закладам, пам’яткам історії та архітектури, підвищуючи цінність Google Maps для кожного нового користувача.

У кейсі Airbnb, окрім згенерованого користувачами контенту, величезну роль відіграли так звані путівники по районах. На перший погляд, створення такого путівника – надскладна та кропітка робота, результати якої важко оцінити. На практиці ж, ці путівники стали візитівкою Airbnb, що дозволили мільйонам людей знаходити країни, міста або окремі райони на свій смак, паралельно бронюючи житло на сайті.

Стратегія просування у соцмережах

Якщо кропітка робота заради недосяжної мети – не ваш шлях, ви можете скористатися альтернативними інструментами, здатними швидко вивести вас на верхівку Олімпу. Діджитал-стратегія з акцентом на соцмережі підійде не кожному бізнесу, але дозволить продавати товари з низької та середньої цінової категорії з мінімальними видатками.

Ідеальним прикладом використання таких стратегій є магазини футболок, чохлів для мобільних телефонів, спіннерів, попітів та багато чого іншого. Низька вартість товарів зумовлює їх широку доступність, а тому підвищує ефективність ремаркетингу. Величезний асортимент стимулює повторні конверсії, оскільки існує безліч референсів з попкультури, які можна опрацювати у вигляді різноманітного мерчу.

Низька вартість продукту у кілька разів збільшує його привабливість для молоді, а найбільш активними користувачами соцмереж є саме юзери до 25 років. Такі соцмережі, як Instagram, дозволяють реалізовувати свої товари навіть не маючи сайту – виключно у своєму акаунті, тобто з мінімальними витратами на запуск та підтримку проєкту.

Діджитал-стратегія з акцентом на УТП

Нещодавно спільнота маркетологів України з захопленням стежила за мережею ресторанів «Чорноморка», яка в короткий строк розробила та запустила блискучу стратегію інтернет-маркетингу. Цей кейс показує нам як креативне мислення, так і миттєву реакцію на зміни правил гри ринку.

У пандемію, під час першої хвилі обмежень у роботі кафе та ресторанів, в усіх закладах утворився надлишок офіціантів, яким не було чим зайнятися. Замість звільнення працівників чи оформлення для них неоплачуваних відпусток, «Чорноморка» вирішила використати персонал у новому форматі взаємодії з клієнтом.

Онлайн-ресторан – це заклад, у якому ви можете відчути усі переваги ресторанного сервісу та живого спілкування з працівниками під час віртуального замовлення. Офіціанти підтримують клієнтів за допомогою відеозв’язку у режимі реального часу, можуть запропонувати страву за вподобаннями, розповісти деталі про неї, надати гостю можливість обрати продукти, з яких готуватимуть його замовлення.

Ця стратегія дозволила «Чорноморці» пережити карантин з мінімальними збиткам, а також запам’ятатись багатьом клієнтам у ролі інноваційної мережі ресторанів з унікальним підходом. Ті ж користувачі, які у цей час шукали роботу в ресторанній сфері, побачили, що мережа цінує своїх робітників, а тому не стане звільняти їх за найменших ознак кризи.

Як зрозуміти, що вашому бізнесу необхідна діджитал-стратегія

Якщо показники вашого бізнесу припинили своє зростання або й взагалі почали знижуватись, а причина цього невідома – вам потрібна стратегія. Якщо вам не вистачає даних, аби прийняти рішення щодо масштабування бізнесу – вам потрібна стратегія. Якщо перевірені методи залучення клієнтів перестали працювати, а ви не можете обрати канал трафіку, у який варто вкласти більше ресурсів – вам також потрібна діджитал-стратегія!

Комплексне рішення від Aweb дозволить вам краще зрозуміти ринок, вашого споживача, конкурентів, а також сучасні тенденції у вашій галузі. Наші досвідчені спеціалісти підкажуть максимально правильне рішення і розроблять digital-стратегію, що відповідатиме вашому запиту та бюджету.

Таке рішення допоможе вам закласти надійний фундамент для подальшого розвитку бізнесу та визначити оптимальний вектор для цього, тим самим знизивши ваші витрати на неефективні маркетингові роботи.

Зв’яжіться з нами сьогодні та дізнайтеся, на що спроможна грамотно розроблена та бездоганно виконана стратегія діджитал-маркетингу!

Do something to stop this war! Russians are killing our children and civilians!